۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۵۴۵۹۸۴

دیدار سخنگوی وزارت امور خارجه با امام جمعه تبریز

سخنگوی وزارت امور خارجه در سفر به استان آذربایجان‌شرقی به دیدار امام جمعه تبریز رفت و از مواضع این عالم وارسته در جریان‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تقدیر کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی  امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی چهارشنبه شب در دیدار سخنگوی وزارت امور خارجه در تبریز با اشاره به رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه سیاست خارجی کشور اظهار داشت: توجه به حکمت، عزت و مصلحت مورد تأکید رهبر انقلاب بوده است.

وی توجه بیش از پیش به حفظ عزت ایرانی در دیپلماسی خارجی کشور را خواستار شد و خاطرنشان کرد: سیاست خارجی ایران اسلامی مبتنی بر صلح و امنیت پایدار برای منطقه و کل کشورهای جهان طرح‌ریزی شده است، اما طبیعی است که در مقابل متجاوزان و جنگ‌افروزان که با قاطعیت برخورد می‌کنیم.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که سیاست خارجی کشور باید در راستای ارتقای عزت ایران در روابط و مذاکرات باشد، افزود: همان دولت‌هایی که تا دیروز ملت ایران را گرسنه و تروریست معرفی می‌کردند؛ امروز دلسوز مردم شده‌اند و با صراحت از اغتشاشگران خیابانی حمایت می کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه عوامل ضد انقلاب در شکل گیری اغتشاش های اخیر نقش اساسی داشته‌اند، افزود: وقتی مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا از اغتشاشگران حمایت می‌‌کنند؛ به طور قطع هدف‌‌شان برهم زدن آرامش عمومی در کشور ما است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به این‌که مردم آذربایجان برخلاف خواست دشمن آشوبگران را محکوم کرده‌اند، ادامه داد: مردم تبریز غیرت دینی و ملی خود را به نمایش گذاشتند و با آشوبگران و ضد انقلاب همراهی نکردند در حالی که شبکه های معاند نظام مدام، مردم تبریز را به حرکت و قیام دعوت می کنند.

همچنین بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در سخنانی با بیان این‌که وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی به نمایندگی از این نظام، منافع ملی و اسلامی کشور را دنبال می کند، اظهار داشت: ظرفیت‌های وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌های کشورمان می‌تواند در خدمت پروژه گردشگری «تبریز 2018» باشد.

وی با تقدیر از مواضع امام جمعه تبریز در جریان‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خاطرنشان کرد: خطبه های حضرتعالی در سنگر نماز جمعه همواره در راستای حفظ منافع ملی و منطقه ای ایران بوده است، البته باید سیستم دقیق تری را در وزارت خارجه برای اطلاع رسانی به هنگام تحولات جهانی در اختیار ائمه جمعه طراحی و اجرا کنیم./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات