۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۵۴۵۹۸۲

واکنش علمای بحرین به بازداشت یکی از روحانیان این کشور

علمای بحرین حبس یکی از روحانیان شیعه این کشور را کاملا سیاسی و ظالمانه توصیف کردند.
شیخ محمود العالی از علمای شیعه بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، علمای بحرین با صدور پیامی بازداشت حجت الاسلام شیخ محمود العالی نایب رییس مجلس اسلامی علمای شیعه این کشور را به شدت محکوم کردند.

در این پیام آمده است: علمای ربانی نظیر علامه شیخ محمود العالی از گذشته تاکنون و در آینده به عهد با خداوند متعال مبنی بر کوتاه نیامدن از مبارزه با ظلم و یاری مظلوم وفادار باقی می مانند. آنان جزئی از این ملت مومن به خدا و غیرتمند نسبت به دین و عزت و کرامت هستند و هیچگاه از ادای وظیفه شرعی خود کوتاه نمی آیند. 

علمای بحرین افزودند: تعرض به علامه شیخ محمود العالی نایب رییس مجلس اسلامی علما به معنای گستاخی به شیعیان و نمادهای آنان و همه مذاهب اسلامی و تعرض ناحق به یکی از شخصیت های برجسته حوزه علمیه است.

آنان تصریح کردند: شیخ العالی از شخصیت های برجسته جامعه و مورد احترام و دارای فضلیت و تقوا و علم و جایگاه والا در دل و ذهن شهروندان و مومنان و علما و طلاب حوزه علمیه است.

علمای بحرین اظهار داشتند که تعرض جنایتکارانه و حکم ظالمانه حبس شیخ محمود العالی به دلیل ادای وظیفه شرعی در مخالفت با منکر، دفاع از حقوق سیاسی ملت و حرمت های دینی و رهبری ربانی آیت الله شیخ عیسی قاسم محکوم است و آزادی فوری وی و همه مظلومان زندانی را خواستاریم.

آنان این حکم را کاملا سیاسی توصیف کرده و ادامه دادند: این حکم سیاسی ظالم سبب برداشته شدن نقاب از فساد و نیرنگ دادگاه هایی است که به محاکمه جوانان و مردان و زنان و نخبگان و نمادها و رهبران ملت می پردازند و چهره زشت نظامی که پشت نقاب نیرنگ و فریب مخفی شده است را رسوا می کند.

در بخش پایانی پیام تأکید شده است: پافشاری بر ظلم و ستم سیاسی و دینی سبب افزایش صلابت و اراده علما و ملت بحرین برای ادامه راه حق و تأکید بر ادامه جنبش اصلاحی ملت تا رسیدن مردم به حق می شود./980/ب902/د

ارسال نظرات