۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۵۴۵۹۵۱
آیت‌الله حسینی بوشهری:

گزینش باید به دور از سلیقه‌ و هوشمندانه باشد

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه گزینش‌گران نباید تنگ نظر و اهل مسامحه باشند، گفت: گزینش باید به دور از سلیقه‌، هوشمندانه و دقیق باشد و مدیران نیز به گزینش به چشم رقیب نگاه نکنند.
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در نشستی با عنوان  اخلاق گزینش‌گری در اسلام به مناسبت 15 دی ماه سالروز تاسیس گزینش در سال 60 به فرمان تاریخی امام راحل در بوشهر نقش مهم گزینش در جامعه را مورد اشاره قرار دارد و اظهار داشت: نقش نیروی انسانی در هر سازمانی مشخص است و تمامی اتفاقات خوب و بد کشور بستگی به انتخاب نیروی انسانی آن سازمان دارد که گزینش در این عرصه تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه اعمال انسان همواره مورد توجه خداوند متعال، پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) قرار دارد تاکید کرد: موضوع گزینش نیروی انسانی دارای سابقه‌ای طولانی به درازای آفرینش انسان است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انسان در هر مرحله از زندگی با گزینش همراه است  تصریح کرد:هر شغل و  منصبی برای هر کسی مناسب نیست پس هر شغلی گزینش خاص خود را دارد.

آیت الله حسینی‌بوشهری با تاکید بر این نکته که همیشه دغدغه مدیران انتخاب نیروی انسانی شایسته، چابک و لایق است افزود: واقعیت این است که قحط الرجال نیست بلکه گاهی کسر رجال است و افراد شایسته انتخاب نمی‌شوند.

امام جمعه قم نقش مهم گزینش‌‌گران در دولت و نظام  را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: گزینش‌گران نقش موثر و مهمی در دولت و نظام دارند  و می‌توانند با انتخاب خود در کارایی یا انحطاط یک نظام تاثیرگذار باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه گزینش‌گران نباید تنگ نظر و تندخو و اهل مسامحه باشند افزود: دور اندیشی، ژرف نگری و نظر نداشتن به مطامع مالی از معیارهای انتخاب فرد در گزینش است.

آیت الله حسینی‌بوشهری گفت: گزینش به دور از سلیقه‌ باید هوشمندانه و دقیق باشد و مدیران نیز به گزینش به چشم رقیب نگاه نکنند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر نقش گزینش در بهره‌وری و کارآیی مجموعه بیان کرد: ارزش کارتان را بدانید چون در سایه گزینش افزایش بهره‌وری و کارایی به وجود می‌آید و کاهش میزان تخلفات را سبب می‌شود./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: تسنیم

ارسال نظرات