۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۵۴۵۹۴۴
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه صنعت نفت:

اغتشاشات اخیر تنها دشمنان احمق و ساده ‌لوح را شاد کرد

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه صنعت نفت با بیان اینکه اغتشاشات اخیر مشکل آفرین نیستند، گفت: این حوادث تنها دشمن احمق و ساده ‌لوح که دنبال رؤیاها و نقشه ‌های خود است را شاد و خرسند می‌ کند.
فتنه

حجت الاسلام جعفر علوی کیا، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه صنعت نفت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه راهپیمایی باشکوه 13 دی در پاسخ به اغتشاشات اخیر برگزار شد، اظهار داشت: حوادث و اتفاقاتی که در چند روز اخیر شاهد آن بودیم دل مردم دوستدار نظام جمهوری اسلامی را آزرده است.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه صنعت نفت با اشاره به وحدت نظر همه مردم مبنی بر لزوم حرکت در چارچوب قانون و محکومیت هرگونه آشوب و اغتشاش بیان کرد: کسانی از خواص محکوم میکنند اما ای کاش که در سال 88 نیز محکومیت را جایگزین سکوت و همراهی با اغتشاشگران میکردند.

امام جمعه موقت آبادان تأکید کرد: اغتشاشات چند روز اخیر در حد و اندازهای نیست که برای کشور و نظام جمهوری اسلامی مشکل اساسی ایجاد و خطرآفرین باشد؛ این حوادث صرفا دشمن احمق و ساده لوح که دنبال رؤیاها و نقشه های خود است را شاد و خرسند می کند.

حجت الاسلام علوی کیا با بیان اینکه نظام از اهرم های قدرت و پایه های استوار برخودار و بنا شده و رؤیای کودکانه دشمن تعبیری جز پشیمانی و ناکامی برای دشمن را به همراه ندارد، عنوان کرد: در کشور سوء مدیریت، بیتوجهی به درد دردمندان و معیشت مردم وجود دارد و متأسفانه این قائله ها، گروهی از مدیران ارشد اجرایی بی لیاقت را شاد میکند چرا که بر اثر آنها مطالبات و خواسته های مردم به حاشیه خواهد رفت.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی اگر برای نظام، امنیت کشور و جان و مال مردم مشکلی پیش بیاید، با وجود آنکه در تبلیغات انتخاباتی نیروهای مذهبی، سپاه و بسیج اقشار مختلف زیر سؤال برده شدند و اتهام هایی به آنها وارد شد اما جان خود را در کف دست می گیرند و از کیان نظام دفاع می کنند.

امام جمعه موقت آبادان عنوان کرد: آیا نیروهای مذهبی، سپاه و بسیجی که برای حفظ نظام و کشور جان میدهند و در برابر آشوبگران ایستادگی کردند، افراطگر هستند یا کسانی که بانک آتش میزند، ماشین آتشنشانی را رها می کند تا انسان های بیگناه کشته شوند؟.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه صنعت نفت بیان کرد: مؤسسه های مالی و بعضی از بانک ها نفس مردم را به شُماره انداختند و در این میان بعضی ها صرفا شعار میدهند و برای مردم کاری انجام نمی دهند، برخی دیگر از ترس متهم شدن به مخالفت دولت سکوت کردند، هنگامی که جریان مذهبی، روحانیت و حزب الهی در این زمینه سکوت میکند و مردم در خیابان حضور پیدا میکنند دیگران مدیریت صحنه را به دست گرفته و بر این جریان سوار می شوند.

امام جمعه موقت آبادان خطاب به نیروهای مذهبی، روحانیت و تمامی دغدغه مندان نظام و انقلاب، تأکید کرد: اگر در زمانی دزدی، کمکاری یا تبعیض به وجود آمد این اقشار باید فریاد عدالت خواهی بزنند و از نظام و انقلاب دفاع کنند چرا که با این ظلم ها اهداف اساسی نظام زیر سؤال می رود.

حجت الاسلام علوی کیا با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برای دفاع از حقوق مردم و حداقل معیشت آنها شعار داد و برنامه داشت، اظهار داشت: نیروهای مذهبی، انقلابی و حزب الهی در برابر مسؤولان کمکار و غرق شده در تجمل و اشرافیگری که با کارهای خود انقلاب را به خطر می اندازند باید عکس العمل نشان دهند.

وی گفت: قوه های مجریه، مقننه و قضائیه بدانند که مشکلات وجود دارد و مردم از آنها رنج می برند؛ نمی توان به بهانه امنیتی شدن موضوع و سکوت معترضین مشکلات را رها کنند.

این مقام مسؤول ادامه داد: مردم امروزه برای زندگی حداقلی دچار مشکل هستند اما بعضی از آقایان این مسائل را متوجه نیستند چرا که زندگی او و اطرفیانش صدها برابر با مردم فاصله و اختلاف دارد؛ هیچکس با اغنیا و ثروتمندان مخالف نیست بلکه موتور محرک اقتصاد هستند اما از میان این قشر مسؤولان و مدیران انتخاب نشوند برخی از این افراد منفعت خود را بر منافع ملی ترجیح می دهند.

حجت الاسلام علوی کیا با اشاره به اینکه هیچکس با اغنیا و ثروتمندان مخالف نیست و نباید کار و عرصه بر آنان تنگ شود، ادامه داد سیاست امام و رهبری آن است که مدیران ارشد و کارگزاران و تصمیم بگیران از آنها انتخاب نشود، زیرا درد مردم و توده مستضعف را نمیفهمند و در بسیاری از موارد منفعت خود را برا منافع ملی و عمومی ترجیح می دهند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعت نفت گفت: همگان بدانند ما می دانیم و خوب می فهمیم که دشمن اصلی نظام حاکم بر آمریکا و رژیم صهیونیستی است و دنباله های بی ارزش آنان مانند رژیم سعودی کوچکتر از آن هست که در نظر گرفته شود./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات