۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۵۴۵۹۲۰
امام جمعه موقت بندرعباس:

جوانان با بصیرت افزایی، میدان دار حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی باشند

امام جمعه موقت بندرعباس گفت: جوانان با تقویت ایمان و ارتقای علم و دانش و بصیرت افزایی و عمل صالح، همچون گذشته میدان دار حفظ ارزش های ناب انقلاب اسلامی باشند.
حجت الاسلام حسینی پور

حجت الاسلام سیدعلی حسینی پور امام جمعه موقت بندرعباس در حاشیه آیین اختتامیه نمایشگاه کتاب در حوزه علمیه خواهران بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، گفت: پاکسازی و زیباسازی، نخستین لازمه حرکت در زندگی عمومی به ویژه حرکت در امور زندگی بر مبانی دین است.

وی در ادامه افزود: پاکسازی در پرهیز از هر امری حاصل می شود که او را در خطر و مواجهه با دین گریزی قرار می دهد، اگر بخواهیم این مطلب بسیار مهم را مستند به آیات و روایات کنیم، از آیاتی که به وضوح این مطلب را بیان می کند آیات اواخر سوره فتح است که خداوند متعال وعده پیروزی دین مبین اسلام را بر همه ادیان را می دهد.

امام جمعه موقت بندرعباس تصریح کرد: خداوند در این آیه، به ویژگی های پیامبر مکرم اسلام(ص) و اصحاب ایشان اشاره می کند و می فرماید: «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» مهمترین ویژگی اصحاب رسول خدا(ص) است.

حجت الاسلام حسینی پور با تاکید بر دشمن شناسی و مقابله با وی و شناخت راه صحیح و همراهان و انجام وظیفه در مسیر، همراه با بصیرت بیان داشت: دین به عنوان سرمایه ممتازی برای جایگاه هر انسان و جامعه ای نیازمند بصیرت است.

وی ادامه داد: از زمانی که نماز خواندن را فراگرفتیم، خواندن تعقیب بعد از نماز را نیز به ما آموختند که در این تعقیبات می خوانیم: خدایا در دین ما بصیرت داشته باشیم.

امام جمعه موقت بندرعباس همچنین افزود: بصیرت به معنای شناخت عمیق به گونه ای که به ما کمک کند راه را از چاه تشخیص دهیم و ما را در مسییر هدایت کند.

حجت الاسلام حسینی پور خطاب به جوانان افزود: این قشر از جامعه بدانند که لحظه به لحظه عمر غیرقابل ارزشگذاری است، به این معنا که کسی نمی تواند بگوید که لحظه ای از عمر را می توان با کره زمین عوض کرد، لحظه سپری شده از عمر انسان حتی با کره زمین نمی توان بازگرداند، اما در بین همه عمر که بسیار بسیار عزیز و پرقیمت است همان ایام جوانی است که به عنوان گل سرسبد عمر از آن یاد می شود.

وی همچنین اضافه کرد: در روایتی چنین بیان شده که در روز قیامت، به انسان اجازه نمی دهند قدم از قدم بردارد مگر اینکه از وی در مورد چهار چیز سؤال کنند، عمر و جوانی دو مورد مهمی است که از انسان می پرسند، اگر چه جوانی جزیی از عمر انسان است اما یک مقطع برجسته و استثنایی است.

امام جمعه موقت بندرعباس تاکید کرد: جوانان با تقویت ایمان و ارتقای علم و دانش و بصیرت افزایی و عمل صالح، همچون گذشته میدان دار حفظ ارزش های ناب انقلاب اسلامی باشند./۸۵۱/ت303/ب1

ارسال نظرات