۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۴۵۹۰۹
آیت الله علوی گرگانی:

مسؤولان و اساتید حوزه با تبادل نظر کاستی ها را برطرف کنند

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی تأکید کرد: اساتید و مسؤولان حوزه باید به طور مرتب جلساتی داشته باشند تا با تبادل نظر، کاستی‌ها را شناسایی و آن را برطرف کنند.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی، پیش از ظهر امروز در دیدار انجمن اساتید حوزه علمیه قم با مثبت ارزیابی کردن نشستهای مسؤولان حوزوی، بیان داشت: بهتر است اساتید، مسؤولان و شخصیتهایی که در رأس امور هستند، به طور مرتب جلساتی داشته باشند تا با تبادل نظر با یکدیگر، کاستیها را شناسایی و آن را برطرف سازند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با قرائت خطبهای از امیرمؤمنان علی(ع)، اظهار داشت: حضرت علی(ع) همواره در خطبههای خود با تکرار عبارت «اوصیکُم بِتَقْوَی اللّه وَ نَظمِ اَمْرِکُم»، تأکید میکردند که نظم داشتن در امور و کارها، در جامعه منشأ اثر خواهد بود.

وی با تأکید بر این که مسؤولان حوزوی باید تلاش کنند از یکدیگر جدا نباشند، ابراز داشت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودهاند؛ بهتر است کارها توسط بزرگان حوزه علمیه انجام شود، چرا که گردهماییها و یکی بودن اساتید، موجب یک دست شدن حوزه در برابر مشکلات خواهد شد.  

استاد درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: هر کدام از اساتید حوزه علمیه دارای کمالاتی هستند که میتوانند مردم را ارشاد و راهنمایی کنند، از این رو نشستهای تبادل نظر میتواند راهکارها و باید و نبایدها را معین کند.

وی خاطرنشان کرد: در دوار گذشته نیز علمای بزرگ نجف نشستها و جلسات متعددی داشتند تا آنجایی که حتی در رابطه با مسائل مهم مرجعیت نیز نشستهایی برگزار میکردند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این که بسیار ناخوشاید است که عالمی در حوزه باشد اما نتواند به بشریت خدمتی کند، عنوان کرد: انتظار ما از علما، اساتید و مسؤولان حوزوی این است که حوزه علمیه دارای تشکلی قوی و منسجمی باشد تا بتواند تصمیمات مثبتی در عرصههای مختلف اتخاذ کند که علاوه بر جمهوری اسلامی ایران، دیگر کشورهای اسلامی نیز بتوانند از وجود علما و اساتید حوزوی ایران حداکثر استفاده را ببرند.

وی با قرائت روایتی از ائمه اطهار(ع)، گفت: منصبی که خداوند متعال به روحانیت داده است،  علما و اساتید حوزه با ارشاد آحاد مردم، راه صحیح را به آنها نشان میدهند و با این کار خود خدمت بزرگی به جامعه اسلامی کرده و به عبارت دیگر اسلام را زنده میکنند./878/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات