۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۵۴۵۸۸۱
تولیت آستانه مقدسه:

سفره اغتشاش و آشوب همه را مسموم می سازد

آیت الله سعیدی گفت: اغتشاش و آشوب سفره‌ای نیست که افراد به اختیار خود از آن سود ببرند، این سفره توسط دشمنان گسترانده شده و همه‌کسانی که بر سر آن بنشینند را مسموم می‌سازد.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س) آیت‌الله سید محمد سعیدی در نشست اعضای ستاد شجره طیبه صالحین در سالن محراب حرم مطهر گفت: یکی از مسائلی که در بروز فتنه‌ها و اغتشاشات بر اساس آیات قرآن کریم و کلام معصومین(ع) باید مورد توجه قرار گیرد، مرزبندی میان معترض و متعرض است.

وی بابیان این‌که در چنین عرصه‌هایی، برخی نسبت به اموری معترض هستند، ولی برخی متعرض به نظام و دین هستند، گفت: زمانی که غبار فتنه بلند شود، این مرزبندی کاری دشوار است، در چنین شرایطی مدیریت بحران لازم است تا این غبار را نشانده و مرزبندی‌ها صورت گیرد. مدیر باید بتواند جنس آشوب به وجود آمده را بشناسد و مرزها را مشخص کند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به مدیریت مقام معظم رهبری در فتنه سال 88 گفت: فتنه 88، هشت ماه به طول انجامید ولی مقام معظم رهبری با تدبیر صبوری کردند و گذاشتند تا صفوف معرضان به نتایج انتخابات و متعرضان به اصل نظام و انقلاب جدا شود؛ همین مسئله موجب شد تا این فتنه برچیده شود.

وی بابیان این‌که امام خمینی(ره) نیز در فتنه‌ها و حوادث پس از انقلاب، چنین رویه‌ای داشتند، گفت: این روش، روشی مبتنی بر آیات قرآن کریم و سیره معصومین(ع) است، در اوضاع غبارآلود فتنه انجام کارهای فوری و بدون تدبیر، نمی‌تواند نتیجه مثبتی داشته باشد.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به آیات سوره مبارکه انفال درباره راهکارهای موجود در مقابله با فتنه اظهار داشت: نخستین مسئله‌ای که در فتنه‌ها اهمیت زیادی دارد، تقوای الهی است؛ تقوا در آشوب‌ها، حق را از ناحق و محق را از آشوبگر مشخص می‌کند.

وی اقدام عملی را راهکار دیگری برای عبور از فتنه‌ها و آشوب‌ها برشمرد و گفت: برای مقابله درست با فتنه‌ها، پس از تقوا، باید اقدامات عملی داشت تا از بحران‌ها خارج شد. باید بدانیم که آشوب با جنگ تفاوت دارد، در آشوب باید ابتدا افراد را نصیحت کرد تا به‌وسیله آن، موجب ریزش افراد از تجمع آشوب گران شد.

امام‌جمعه قم بابیان این‌که بر اساس سیره معصومین(ع)، باید در فتنه‌ها، افراد موضع صریح و روشنی داشته باشند، گفت: زمانی که نصیحت‌ها برای برخی مؤثر واقع نشد، باید مرزها به‌صورت صریح و روشن مشخص شود و افراد نیز مواضع خود را روشن نمایند و در این میان ملاحظات قومی، قبیله‌ای، حزبی، منافع و… را دخیل نکنند. در این میان باید مراقب بود که توبه توبه کنندگان را پذیرفت، چرا که خداوند توابین را دوست دارد.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور گفت: جوانان دوران انقلاب و پیش از آن را ندیده‌اند، برخی تنها مسائلی که درباره رژیم پهلوی و کشورهای استکباری می‌دانند، مسائلی است که در فضای مجازی از سوی بیگانگان مطرح می‌شود، نتیجه این می‌شود که از آن‌ها حمایت می‌کنند.

آیت‌الله سعیدی افزود: اغتشاشات و آشوب ها سفره‌ای نیست که افراد به اختیار خود از آن سود ببرند، این سفره توسط دشمنان گسترانده شده و همه‌کسانی که بر سر آن بنشینند را مسموم می‌سازد؛ در این سفره‌ها تحلیل‌ها و آدرس‌های اشتباهی به افراد داده می‌شود تا در شعارهای خود به اسلام و قرآن و پرچم کشورشان توهین کنند./۸۳۷/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات