۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۵۴۵۸۴۸
آیت الله نوری همدانی:

وجود مشکلات حاد معیشتی در شأن نظام اسلامی نیست

حضرت آیت الله نوری همدانی به موج سواری دشمنان از اعتراضات مردمی اشاره کرد و گفت: برخی از این جریان سوء استفاده کردند اما حساب مردم از فتنه‌گران جدا است.
اجتماع طلاب در محکومیت اغتشاشات اخیر با حضور  حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید عصر امروز در جمع صدها نفر از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در محکومیت اغتشاشات اخیر و با هدف مطالبه از دولت برای پاسخگویی به مشکلات اقتصادی مردم  برگزار شد، گفت: مردم از لحاظ معیشت در زندگی خود دچار کاستی هستند، گرانی مسأله مهم و درد آوری برای مردم شده است، بیکاری جوانان روز به روز افزایش پیدا می کند و وضع زندگی مردم رنج آور است، روز به روز کالا و خدمات گران تر می شود و بیشتر مردم دچار فقر در زندگی خود هستند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها بر حل مسائل اقتصادی تاکید کردند، اظهار داشت: چرا باید وضع زندگی مردم به این شکل رنج آفرین باشد، مسؤولان باید به رهنمودهای رهبر انقلاب توجه ویژه داشته باشند، رهبر انقلاب ابتدای سال در مشهد مقدس تأکید کردند که تولید و اشتغال باید مورد توجه قرار گیرد و مسؤولان گفتند که ما مشکلات را حل می کنیم اما با وجود گذشت 10 ماه از سخنان رهبر معظم انقلاب هنوز اقدامی انجام نشده و چیزی در سفره مردم مشاهده نمی شود، این در حالی است که هر روز در رسانه ها گفته می شود که تورم کاهش یافته است.

این مرجع تقلید گفت: ما هر بار می گوییم که جریمه دیر کرد حرام است اما کسی اقدامی در این زمینه انجام نمی دهد، مردم هم به ستوه آمدند و تصمیم به راهپیمایی گرفتند و این راهپیمایی ساده بود، مردم می خواستند درد و خواسته به حق خود را به گوش مسؤولان برسانند، مسؤولان چندین سال و چندین ماه است که با الفاظ مختلف وعده می دهند اما هیچ چیز ارزان نشده و مشکلات حل نشده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: مردم جانشان را مخلصانه برای نظام جمهوری اسلامی فدا کرده اند امروز هم میلیون ها نفر حاضر به جانفشانی برای این نظام هستند، در جریانات اعتراضات، منافقان، سلطنت طلب ها و فتنه گرها از این موضوع  به شکل های گوناگون استفاده کردند و به اندازه ای هماهنگ بودند که اختیار را از مردم گرفته و می خواستند نشان دهند که مردم ایران ناراضی هستند و سبب شد که دشمنان اسلام خوشحال شوند و ترامپ از آن ها حمایت کرد.

وی تأکید کرد: مردم ما با نظام مخالف نیستند و  به این نظام مقدس علاقه می ورزند و از آن حفاظت می‌کنند، نظام ما یک نظام ولایی است و ما با ولایت زنده‌ایم، فردا یک راهپیمایی پر شکوه و پر عظمت در پشتیبانی و حمایت از نظام جمهوری اسلامی در شهر مقدس قم انجام خواهد شد و همگان در این راهپیمایی حضور خواهند یافت.

حضرت آیت الله نوری همدانی به موج سواری دشمنان از اعتراضات مردمی اشاره کرد و گفت: برخی از این جریان سوء استفاده کردند و با مغالطه بر این اتفاقات اخیر موج سواری کردند، مردم و حوزه‌های علمیه آگاه هستند و حساب مردم را از فتنه‌گران جدا می‌کنند، مردم درد و مشکل دارند و اعتراضات آن‌ها به‌خاطر مسؤولانی است که به درد و بیکاری مردم رسیدگی نمی کنند.

این مرجع در پایان با اشاره به احادیثی در مورد شهر مقدس قم گفت: امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب فرزند حوزه علمیه هستند و در حوزه قم پرورش یافته اند؛ باید فردا راهپیمایی باشکوهی در شان و جایگاه قم برگزار شود./978/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات