۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۴۵۷۷۵
آیت الله نوری همدانی مطرح کرد؛

منافقان و سلطنت طلبان؛ پشت پرده ‌اغتشاشات/ دولت به مشکلات مردم رسیدگی کند

حضرت آیت الله نوری‌همدانی گفت: منافقان و سلطنت طلبان از اعتراضات اجتماعی مردم سوء استفاده کردند و شعارهایی بر خلاف اصول اسلام دادند، تخریب کردند و تعدادی از مردم را نیز از بین بردند.
 حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان و اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سراسر کشور با اشاره به آیاتی از سوره صف اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم از کسانی که از صف بندی حق در مقابل باطل قرار دارند و خودشان را آماده جهاد و شهادت با تکریم و تجلیل نام می برد.

وی افزود: خداوند کسانی که همچون سدی در برابر کفار قرار گرفته اند را مورد تکریم قرار داده و بیان می دارد که آیا می خواهید با خداوند معامله ای کنید که شما را از عذاب های دردناک نجات دهد و در ادامه تأکید می کند، اولین متاعی که انسان باید بدهد ایمان و عقیده است که از دل و اعماق روح انسان سرچشمه می گیرد.

این مرجع تقلید عنوان کرد: متاع دوم برای سعادت اخروی، جهاد با مال و جان است و جهاد به معنای تلاش در مسیر خدا برای استقرار حاکمیت خداوند است، این تجارت که انسان جان و مال خود را بدهد و در برابر آن جنات و بهشت های برین را به دست بیاورد و در خانه هایی پاکیزه ساکن شود، رستگاری بزرگ است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که انسان عاقل همیشه باید فرزند زمان باشد، تأکید کرد: شناخت زمان به معنای شناخت مردم، رخدادها، دوست و دشمن و اوضاع جهان است؛ در این زمان نیز این مسأله بسیار مهم است، چراکه مردم مؤمن با همت ایرانی قیام کردند و خود را از دامن استبداد و استکبار بیرون کشیدند.

حضرت آیت الله نوری‌همدانی ابراز داشت: مردم ما پیش از انقلاب در برابر غرب خودباخته بودند و علمی نیز در این سرزمین نبود و بسیاری از مسائل را برای ما تعیین می کردند، قرن های زیادی امور فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ما با حکم غرب رقم می خورد و مردم همچون برده هایی در دست سلاطین بودند، اما امام راحل از سال 41 تا 57 مردم را ساختند و چهره واقعی سلطه گران را نشان داد.

وی با بیان این که امام راحل اسلام را در تمام ابعاد زندگی مردم وارد کردند، خاطرنشان کرد: ما باید امروز ارکان انقلاب، ثمرات انقلاب و تهدیدات آن را بدانیم، نخستین رکن انقلاب، اسلامی بودن آن است، دومین رکن آن مردم هوشیار و بیدار و رکن دیگر انقلاب ولایت فقیه است یعنی رهبری که از جانب خداوند متعال مشروعیت پیدا کرده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که مردم ما در هشت سال جنگ تحمیلی از انقلاب و اسلام دفاع کردند، یادآور شد: امروز نیز مردم باید حوادث چند روز گذشته را عاقلانه موشکافی کنند که چرا انسان های بی گناه کشته شدند.

وی تصریح کرد: حقیقت مطلب در سه کلمه خلاصه می شود، نخست آن که مردم مشکلات فراوان اقتصادی دارند و گرانی نیز هرساله بیشتر می شود و سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تولید و اشتغال هیچ اثری در مسؤولان ندارد، در گفته های شان تورم کنترل شده ولی در سفره های مردم چیزی دیده نمی شود.

این مرجع تقلید عنوان کرد: بخشی از این مردم واقعا برای خواسته های به حق خود در خیابان آمدند و حقیقتا به انقلاب و نظام ایمان دارند ولی منافقان و سلطنت طلبان و فتنه گران از این فرصت سوء استفاده کرده و خودشان را وارد این جمع کردند به گونه ای که اصلا زمام را به دست گرفته و شعارهایی بر خلاف اصول اسلام دادند، تخریب کردند و تعدادی از مردم را نیز از بین بردند.

وی با بیان این که نباید در این قضیه خواسته های به حق مردم نادیده گرفته شود، ابراز داشت: باید بدانیم که مسؤولانی کوتاهی کرده اند و به وظایف خود در این چند سال فقط در حرف و جلسه گرفتن عمل کردند، مردم می گویند فقر، گرانی و بیکاری ما را اذیت می کند ولی برخی مسؤولان می خواهند این مسائل حق را در خلال فتنه گری های به وجود آمده فراموش کنند.

حضرت آیت الله نوری‌همدانی ابراز داشت: مسأله تولید و اشتغال با صدور بیانیه، سخن گفتن و جلسه و سمینار گرفتن درست نمی شود؛ امروز هم نباید دوباره وعده نادرست به مردم بدهند بلکه باید تفکیک کنند از این رو فردا نیز همچون نهم دی ماه روز بسیار مهمی است که همه مردم باید به میدان بیایند.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما با نظام حرفی نداشته و آن را دوست دارند و انقلاب را زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) می دانند و به همین جهت اگر سخنی هم دارند در مورد مسائل اقتصادی از جمله بیکاری، اشتغال و گرانی است./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات