۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۵۴۵۷۵۱
آیت الله علوی‌گرگانی:

طلاب از وقت و عمر خود نهایت بهره را ببرند

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با بیان این که مسیر طلبگی مسیر انبیا و اولیا است، گفت: طلبه های علوم دینی باید به وقت خود اهمیت زیادی دهند و خود را مشغول به امور بیهوده نکنند.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب علوم دینی آذربایجان شرقی با بیان این که قدم گذاشتن در راه طلبگی گام برداشتن در مسیر انبیاء و اولیاء الهی است، اظهار داشت: وقت خود را بسیار مغتنم بدارید و سعی کنید خود را مشغول به اموری که ارزشی ندارد، نکنید چراکه عمر انسان برگشت پذیر نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که خداوند در قرآن کریم مطالب بسیار مهمی و حیاتی را برای انسان بیان کرده است، افزود: فردی به عشق دیدن پیامبر به مدینه آمد ولی هنگامی رسید که آن حضرت از دنیا رفته بود؛ وقتی پرس و جو کرد، به او گفتند اگر می خواهی پیامبر را بشناسی نزد علی(ع) برو.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: آن فرد پیش حضرت رفت و از پیامبر پرسید، امیرمؤمنان به او فرمود این دنیا این قدر عظمت دارد خدا فرمود متاع دنیا قلیل است حال چگونه در مورد پیامبری صحبت کنم که به قول خداوند دارای خلق عظیم بود.

وی با اشاره به این که حضرت لقمان در قرآن مورد تمجید و تعریف قرار گرفته است، ابراز داشت: لقمان انسانی عالی قدری بود که سوره ای از قرآن به نام او قرار گرفته است؛ حال خداوند برای نصیحت ما در قرآن از طرف لقمان توصیه های زیادی بیان کرده است از جمله آن اقامه نماز، امر به معروف، نهی از منکر و صبر در برابر سختی ها است.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با تأکید بر اهتمام ویژه طلاب بر نماز اول وقت و جماعت یادآور شد: این مسأله باید یکی از امتیازات طلاب علوم دینی باشد، چراکه در روایت داریم انسانی که به نماز اهمیت نمی دهد خداوند هم در روزی او تنگ می گیرد.

وی تأکید کرد: انسان در کنار توجه به نماز باید به فکر دیگران هم باشد، طلبگی مسیر آسایش و خواب نیست بلکه به گفته بزرگان لباس طلبگی لباس سختی و فشار است چراکه این لباس انبیاء الهی است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که علمای برجسته دین از دل همین حوزه های علمیه بیرون می آید، خاطرنشان کرد: طلبه نباید در درس خواندن، کلاس رفتن، مباحثه و مذاکره روز و شب داشته باشد و وقت خود را پای مسائل بیهوده و اموری که ارزشی ندارد، نگذارید./1330/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات