۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۵۴۵۷۴۶
آیت الله کعبی در گفت وگو با رسا:

مسؤولی که نمی تواند مشکلات مردم را حل کند باید استعفا دهد/ آشوبگران و دشمنان جواب دندان شکنی از ملت ایران خواهند گرفت

نماینده خبرگان خواستار تفکیک بین مطالبات به حق مردم و اغتشاشگری عده ای سودجو شد و ضمن تأکید بر این که دولت باید پاسخگوی کوتاهی های خود باشد، کفت: ملت ایران اجازه سوء استفاده به دشمن نمی دهد.
آیت الله عباس کعبی

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اغتشاشات اخیر عده ای سودجو گفت: نسبت به اغتشاشاتی که توسط یک عده ضد اسلام و قرآن به بهانه فشارهای اقتصادی به ملت صورت می گیرد نباید آدرس غلط داده شود.

وی افزود: دو مطلب باید از یکدیگر تفکیک شود، مطلب اول این است که فشار اقتصادی بر مردم واقعیت دارد و گرانی، بیکاری، رکود و ضعف تدبیر مدیران دستگاه های اجرایی کاملا روشن است و مطالبه رهبری، مراجع، حوزه های علمیه و بزرگان نظام از مدیران اجرایی این است که مشکلات اقتصادی مردم را سریعا حل کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که مسؤولی که نمی تواند مشکلات اقتصادی مردم را حل کند باید استعفا دهد، اظهار داشت: خوب است مجلس شورای اسلامی تحقیق و تفحص، تذکر و سؤال از مسؤولان با ضعف مدیریت داشته باشد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب ابتدای سال در حرم مطهر رضوی فرمودند که «مردم در راهپیمایی 22 بهمن شرکت می کنند اما مطالبات به حقی دارند که باید پیگیری شود و من جانب مردم را گرفته و حق را به مردم می دهم» رهبری تأکید کردند که راه حل مطالبات شکل گیری مدیریت کارآمد و انقلابی است.

آیت الله کعبی راه حل مشکلات اقتصادی را توجه به تولید ملی و داخلی دانست و ابراز داشت: 10 ماه از فرمایشات رهبر معظم انقلاب گذشته و متأسفانه دولت و دستگاه اجرایی کاری نکرده است، اقتصاد مقاومتی شعار نیست بلکه ضرورت حیاتی کشور به شمار می رود از این رو رهبری بر اقدام و عمل و پیگیری جدی تأکید کردند.

وی عنوان کرد: دولت باید پاسخگو باشد و نباید فرار کند، متأسفانه دولت کوتاهی کرده و باید پاسخگوی کوتاهی های خود باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مطلب دیگر این است که ضد انقلاب، جریان باستان گرای افراطی ضد اسلام و قرآن، بهائی ها، منافقان و عوامل و مزدوران آمریکا، اسرائیل و آل سعود با پشتیبانی صهیونیست ها و استکبار موج سازی و موج سواری کردند، این گروه فشارهای اقتصادی بر مردم را به نفع ضد انقلاب و علیه اسلام و قرآن مصادره کردند و شعارهای هنجار شکنانه سر دادند.

وی اضافه کرد: ابتدا مطالبات مردم علیه برخی مؤسسات مالی، بی تدبیری بانک مرکزی، بیکاری و ناکارآمدی مدیران بود اما برخی مسیر را منحرف و شعارهای ضد اسلام، انقلاب و و هویت ایرانی مطرح کردند که به تدریج منجر به خشونت، کشته سازی، کشتن مردم بیگناه و تخریب اموال عمومی شده است.

آیت الله کعبی تأکید کرد: بین این 2 جریان باید تفکیک شود، مطالبات مردم را نسبت به اصلاح اوضاع اقتصادی و بهبود معیشت حق می دانیم و دولت در این زمینه کوتاهی کرده که باید پاسخگو باشد اما ملت ایران جریان ضد انقلاب، منافق، سلطنت طلب، بهائی و آمریکایی صهیونیستی را به شدت محکوم می کند.

وی افزود: مردم بصیر، هوشیار و آگاه ایران اسلامی باید مراقب باشند، مردم باید با هوشیاری در صحنه حضور داشته باشند و بساط فتنه و اغتشاش جدید را جمع کنند، مردم ایران پای اسلام، انقلاب اسلامی و آرمان های امام و رهبری و شهدا خواهند ایستاد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که مردم ایران به اسلام، مکتب اهل بیت(ع)، ولایت فقیه و قانون اساسی وفادار هستند، اظهار داشت: با وجود مشکلات و فشارهای اقتصادی مردم حاضر هستند که برای اسلام و قرآن فدا شوند و اجازه نمی دهند یک عده هتاک و ضد انقلاب و مزدور آمریکا، صهیونیست و آل سعود علیه قرآن، اسلام و مقدسات اسلام شعار دهند، دشمنان و عده قلیل مزدوران جواب دندان شکنی از ملت ایران خواهند گرفت.

وی با بیان این که نباید فریب بزرگ نمایی های دشمن در فضای مجازی را بخوریم، ادامه داد: عده قلیلی هستند که در شهرستان ها بر اساس فراخوان آل سعود و ضد انقلاب خارج نشین جمع می شوند و آن ها را وادار به تخریب و شعارهای هنجار شکن می کنند که این این کارها خلاف شرع، قانون،  هویت ملی ایران، وحدت و مصالح کشور است.

آیت الله کعبی ابراز داشت: هرگونه تقابل موهوم بین اسلام و ایران خیانت به اسلام و ایران است، آمریکا، انگلیس و اروپایی ها 200 سال است که تلاش می کنند ایران از اسلام جدا شود اما امام خمینی(ره) برپایه انقلاب اسلامی ایران و اسلام را در کنار یکدیگر مطرح کردند و سبب اقتدار امت اسلامی و اقدار و عزت ایران اسلامی شدند، امام فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد.

وی عنوان کرد: مردم مجددا پشتیبانی خود از ولایت فقیه، آرمان های امام و شهدا را با حضور در صحنه ثابت خواهند کرد، البته در کنار آن مطالبات بهبود اوضاع معیشتی و رونق اقتصادی و حل مشکلات را از دولت دارند و دولت باید پاسخگو باشد./1323/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات