۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۵۴۵۳۳۹
حجت الاسلام ذوالنور:

دشمن درصدد از بین بردن پیوند روحانیت و مردم است

نماینده مردم قم در مجلس با بیان این که مردم و روحانیت پیوندی ناگسستنی دارند، نسبت به توطئه دشمن برای از بین بردن و خدشه به رابطه روحانیت و مردم هشدار داد.
حجت الاسلام ذوالنور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در مراسم گرامیداشت سالروز نهم دی که بعد از ایراد خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه پردیسان در مسجد جامع پردیسان برگزار شد، با بیان اینکه در طول تاریخ هرگونه قیام و جنبش اسلامی با محوریت روحانیت انجام شده است، گفت:  نقش بی بدیل روحانیت در حرکت مردم و ایفای نقش دینی و انقلابی را می توانیم به وضوح در تاریخ معاصر ایران مشاهده کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ آن در چهار دهه با همه فراز و نشیب هایی که داشت، یکی از مقاطع نقش آفرینی روحانیت دفاع مقدس است که عرصه یک جنگ نابرابر بود و توسط استکبار جهانی بر جامعه ما تحمیل شد.

وی به تبیین نقش روحانیت در جنگ تحمیلی پرداخت و اظهار داشت: نقش کلان هدایت و مدیریت جنگ که اختصاص به امام خمینی(ره) داشت، نقش پشتیبانی جنگ، نقش مدیریتی روحانیت در جنگ، نقش فرماندهی در جنگ، نقش تخصصی جنگ، نقش تبلیغی، نقش رزمی، نقش تبلیغی – رزمی و غیره از جمله فعالیت های روحانیت در عرصه دفاع مقدس بود.

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به اینکه مراسم افتتاحیه نخستین کنگره هزار شهیدروحانی استان قم، روز شنبه نهم دی ماه با سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزار می شود، از برگزاری کنگره سراسری شهدای روحانی در سال 97 خبر داد و بیان کرد: امروز آمار شهدای روحانیت در دفاع مقدس به 4 هزار و 300 نفر رسیده است؛ پیام این آمار این است که روحانیت در طول تاریخ سپر بلای مردم بودند و برای حفظ کیان دینی و ملی جامعه جان خود را فدا کردند؛ روحانیون تنها مردم را راهی جبهه نکردند، بلکه خودشان برای جهاد در راه خدا پیشگام شده و از آنجا مردم را دعوت به جبهه می کردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن درصدد از بین بردن پیوند بین روحانیت و مردم است، ابراز داشت: این مسأله امکان ندارد چون میان روحانیت و مردم پیوندی عمیق و تاریخی وجود دارد، چراکه روحانیت در طول تاریخ سپر بلای مردم شدند و مردم نیز با اعتماد و تبعیت از روحانیت جان خود و فرزندانشان را در راه انقلاب فدا کردند، بنابراین میان روحانیت و مردم پیوندی ناگسستنی وجود دارد.

وی افزود: رمز بقا و دوام پیروزی ما در دفاع مقدس امکانات مادی نبود، بلکه عوامل روحی و معنوی بود که روحانیت در تقویت آن نقش بسزایی ایفا کرد.

حجت الاسلام ذوالنور تأکید کرد: رسالت امروزه روحانیت یقیناً سنگین تر است، چراکه امروزه نیاز بیشتری داریم که روحانیون به میدان آمده و با فتنه های دشمنان انقلاب اسلامی مقابله کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش محوری رهبر معظم انقلاب در شکست فتنه 88 عنوان داشت: در این فتنه برخی خواص جامعه رهبری را تنها گذاشتند، اما ایشان با قدرت و اقتدار در برابر دشمنان ایستادند و با تدابیر حکیمانه خود آنها را شکست دادند.

وی با بیان اینکه نهم دی روزی است که سبب ابقا و استمرار انقلاب اسلامی شد، گفت: روحانیت باید به میدان آمده و در زمینه توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی بصیرت افزایی و روشنگری کند تا دیگر مشکلاتی از جنس فتنه 88 تکرار نشود./841/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات