۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۵۴۵۲۳۵
حجت الاسلام اشکوری:

رییس جمهور آمریکا در پی مشروعیت بخشی به رژیم صهیونیستی است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که کار ترامپ نباید در حوزه یک عملیات تاکتیکی دیده شود، گفت: ترامپ رفتاری در سطح ایدئولوژیک انجام می دهد و می خواهد به رژیم صهیونیستی و اشغالگری آن مشروعیت بخشد.
حجت الاسلام عبدالمجید اشکوری

حجت الاسلام عبدالمجید اشکوری استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اقدام آمریکا علیه قدس و با بیان این که کار ترامپ نباید در حوزه یک عملیات تاکتیکی دیده شود، گفت: ترامپ رفتاری در سطح ایدئولوژیک انجام می دهد؛ او می خواهد به رژیم صهیونیستی و اشغالگری آن مشروعیت بخشد؛ رییس جمهور آمریکا به این صورت می خواهد بقای خود و کل آمریکا را تضمین کند؛ در حالی که با اتفاقاتی که در منطقه می بینیم نشنیدن نامی از رژیم اشغالگر تا چند سال آینده واقعیتی حتمی است.

استاد حوزه و دانشگاه بیداری اسلامی را دارای مخالف تحقق نقشه های شوم استکبار جهانی توصیف کرد و ادامه داد: از بین رفتن رژیم اشغالگر قدس نیاز به حمله نظامی ندارد بلکه خود به خود در حال از بین رفتن و از هم پاشیدگی است؛ بیداری اسلامی اگر به صورت درست شکل گیرد، در هیچ صورت نمی توان برای رژیم صهیونیستی بقایی را متصور بود؛ حتی هزینه های نگهداری رژیم صهیونیستی برای آمریکا بیش از منافع آن خواهد بود.

حجت الاسلام اشکوری وظیفه مسلمانان را تلاش بیشتر برای بیداری اسلامی ارزیابی کرد و اظهار داشت: هر قدر جمهوری اسلامی بر مواضع خود پا فشاری کند، ملت های مسلمان منطقه را بیدارتر می کند و هر قدر مردم بیدارتر شوند، رژیم اشغالگر قدس و رژیم های منطقه ای حامی آن ضعیف تر می شوند.

وی به دست آوردن موفقیت های مردم منطقه در پیوستن به اسلام ناب را دارای رابطه معکوس با مشروعیت حکومت عربستان در بین مردم خود توصیف کرد و گفت: عربستان نظام باطل با ساختاری باطل است که با شکل گیری بیداری اسلامی تاب ماندگاری نخواهد داشت؛ این ها نظام های سیاسی هستند که تاریخ مصرفشان در ملت های خودشان هم گذشته است و قابلیت بقا ندارند.

استاد حوزه و دانشگاه وضعیت فعلی عربستان را با سال های آخر حکومت رژیم پهلوی در ایران قیاس کرد و ابراز داشت: در حمایت از نظام شاهنشاهی ایران، آمریکا تمام تجهیزات را به منطقه آورد، سیاست ها را خشن تر کردند اما تاریخ مصرف این رژیم برای مردم ایران تمام شده بود و توان مقابله با مردم را نداشت.

حجت الاسلام اشکوری ادامه داد: عربستان به دلیل اینکه توانایی مقابله با مردم خود را ندارد برای کمک گرفتن از آمریکا مجبور است با رژیم صهیونیستی  ارتباط داشته باشد و اگر این سیاست را پی نگیرد و حمایت آمریکا را نداشته باشد همین چند سال پایانی خود را نیز نمی تواند بگذراند./836/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات