۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۵۴۵۱۷۳
در قم برگزار شد؛

اختتامیه ششمین سوگواره های عاشورایی عکس و پوستر هیأت

گردهمایی هنرمندان هیأتی با حضور استادان و هنرمندان برجسته کشور به مناسبت اختتامیه «ششمین سوگواره های عاشورایی عکس و پوستر هیأت» در قم برگزار شد.
اختتامیه ششمین سوگواره های عاشورایی عکس و پوستر  هیأت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی هنرمندان هیأتی امروز با حضور استادان و هنرمندان برجسته کشور به مناسبت اختتامیه «ششمین سوگواره های عاشورایی عکس و پوستر هیأت» از سوی جامع ایمانی مشعر در سالن کوثر مجتمع ولایت قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، رجبی دوانی دو اصل «تولی و تبری» را لازمه کار هنر انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: هنرمند باید با تقویت این دو اصل در وجود خود به جایی برسد که اثرات خود را جز برای رضای خداوند خلق نکند، زیرا هنری که برخاسته از منیت باشد، ارزشی ندارد.

پژوهشگر عرصه فلسفه هنر و زیبایی شناسی هنرمند انقلاب اسلامی را زبان حق دانست و افزود: این هنرمند چون تنها در مسیر الهی گام بر می دارد، دیگر با هیچ قصد و غرضی به دنبال هنر نمی رود، بلکه با شنا کردن در دریای گوهر حقیقت برای ما اثری خلق می کند که نشانگر جلوه ای از حق تعالی باشد.

وی هنر اسلامی را از دیدگاه امام خمینی(ره) این گونه توصیف کرد: آن هنری هنر است که دارای دو ویژگی تولی و تبری باشد، چراکه اگر تولی و تبری نداشته باشیم استعداد ولایت پذیری در قلب مان شکوفا نخواهد شد.

آثار فاخر هیأتی باید به صورت گسترده منتشر شود

همچنین مسعود نجابتی با اشاره به ضرورت انتشار گسترده آثار فاخر هیأتی در جامعه ابراز داشت: هنرهای تجسمی نباید تنها به اعلامیه، پوستر، تصویرسازی و غیره محدود شود، بلکه باید دایره کرا را گسترده تر کرده و آن را میان جامعه نشر دهیم.

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان باید با توجه به نیازهای امروزی جامعه فعالیت کنند تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

فعال عرصه هنر اسلامی تأکید کرد: یکی از زمینه هایی که می توان طبق آن مخاطبان بسیاری را جذب هنر اسلامی کرد این است که استیکرهای تلگرامی تدوین کنیم و در فضای مجازی آنها را بگسترانیم.

میان هنر اسلامی و هیأت ها ارتباط برقرار شود

سیدعباس میرهاشمی در ادامه با بیان اینکه باید میان هنر اسلامی و هیأت ها ارتباط برقرار شود، عنوان کرد: این ارتباط می تواند هم به توسعه هنر اسلامی و هم به شکوفایی بیشتر هیأت ها منجر شود.

رییس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس با بیان اینکه آثار هنری باید عمیق باشد، ابراز داشت: اثرهایی که از عمق بیشتری برخوردار باشند، مخاطبان بیشتری را هم جذب خواهند کرد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از هنرمندان برگزیده در «ششمین سوگواره های عاشورایی هیأت» در عرصه عکس و پوستر و همچنین نفرات برتر «سومین فراخوان سوگواره عاشورایی گرافیک محیطی» تجلیل شد./841/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات