۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۴۴۱۶۸
محسن پاک‌آیین:

امروز بشریت به گفتمان‌ صلح نیاز دارد

سفیر سابق ایران در آذربایجان گفت: نخبگان مسلمان در حوزه و دانشگاه، در شرایطی که دستگاه‌های تبلیغاتی غرب از تمام فرصت‌ها براى متهم کردن اسلام سوء‌استفاده می‌کنند، باید در ارائه‌ چهره صلح‌دوستانه اسلام هیچ فرصتى را از دست ندهند.
محسن پاک آیین

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از فارس، محسن پاک‌آیین سفیر سابق ایران در آذربایجان در راستای برگزاری هم‌اندیشی بازخوانی اندیشه‌های امام خامنه‌ای در موضوع صلح و عدالت گفت: اگر این هم‌اندیشی بتواند باعث ایجاد یک گفتمان جدید در سطح نخبگی شود و چالش‌های جدی در مقابل استقرار صلح عادلانه را شناسایی و برای حل آن‌ها راهکار ارائه کند که می‌تواند یک اقدام ارزنده برای دستیابی به صلح و عدالت باشد.

وی افزود: نگاهی به آموزه‌های ادیان الهی نشان می‌دهد که همه انبیا عظام و در سر سلسله آنها، پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد(ص) پیروان خود و همه بشر را دعوت به صلح و عدالت کرده است. رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود دنیاى اسلام را به طور جدى نسبت به سرنوشت خود به تفکر فراخوانده و از آنان می‌خواهند که با کنار گذاشتن اختلافات؛ روى نقاط وحدت تمرکز کرده و برای ایجاد صلح و امنیت، مبتنی بر عدالت و کرامت انسان، تلاش کنند.

پاک‌آیین ابراز داشت: واقعیت این است که امروز بشریت به این قبیل معارف و گفتمان‌ها نیاز دارد، نخبگان مسلمان در حوزه و دانشگاه، در شرایطی که دستگاه‌های تبلیغاتی غرب از تمام فرصت‌ها براى متهم کردن اسلام سوء‌استفاده می‌کنند، باید در ارائه‌ چهره صلح دوستانه اسلام هیچ فرصتى را از دست ندهند.

بنا بر این گزارش ، نخستین هم‌اندیشی تخصصی «بازخوانی اندیشه‌های امام خامنه‌ای با موضوع صلح و عدالت» روز پنجشنبه 30 آذر ماه جاری توسط مؤسسه پژوهشی فرهنگی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری و مجمع جهانی صلح اسلامی در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شود./۹۶۹//۱۰۲/خ

ارسال نظرات