۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۵۴۴۱۵۹

مهدی موعود پس از ظهور

اطلاع از محل زندگی و حکومت حضرت مهدی(عج) پس از ظهور آن حضرت، موضوع جذابی است که در عین جذابیت می تواند پیام های فراوانی برای ما داشته باشد.
عمامه گذاری طلاب دردر جشن میلاد امام زمان(عجل الله تعالی فرجه)

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، اطلاع از محل زندگی و حکومت حضرت مهدی علیه السلام پس از ظهور آن حضرت(عج)، موضوع جذابی است که در عین جذابیت می تواند پیام های فراوانی برای ما داشته باشد. این موضوع در روایات و احادیث ما نیز مورد توجه قرار گرفته و در مواد فراوانی به آن اشاره شده است.

از جمله ابوبصیر روایتی را از امام صادق علیه السلام در این رابطه نقل کرده است که حضرت(ع) می فرمایند: «ای ابامحمد! گویا می بینم قائم آل محمد صل الله علیه وآله  با خانواده اش در مسجد سهله  فرود آمده است.» عرض کردم: آیا خانه او مسجد سهله است؟ فرمود:« آری؛ همان جا که منزلگاه ادریس پیامبر بوده است و هیچ پیامبری برانگیخته نشده مگر آن که  در آن مسجد نماز گزارده است. کسی که در آن اقامت کند، مانند کسی است که در خیمه  رسول خدا صل الله علیه وآله  بوده است. هیچ مرد و زن مومنی نیست مگر آن که دلش به سوی آن مسجد است. هر شب و روزی که می گذرد فرشتگان الهی به آن مسجد پناه می برند و خدا را می پرستند. ای ابامحمد! اگر من هم نزدیک شما بودم  هیچ نمازی را جز در آن مسجد به جا نمی آوردم.»/۹۶۹//۱۰۲/خ

 

*منبع: کافی، جلد 3، ص 495 ؛ کامل الزیارات، ص 30؛ راوندی ، قصص الانبیاء، ص80 

ارسال نظرات