۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۵۴۳۰۷۷
حکیم:

ملت عراق با شکست داعش به عزت و کرامت رسید

رییس ائتلاف ملی عراق خاطرنشان کرد که مردم این کشور با شکست جریان تروریستی داعش بار دیگر به عزت و کرامت خود دست پیدا کردند.
حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس ائتلاف ملی عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس ائتلاف ملی عراق در دیدار با یان کوبیتش نماینده سازمان ملل متحد در بغداد، آخرین وضعیت امنیتی، نظامی، سیاسی، پیروزی‎های اخیر این کشور بر تروریسم و خروج عراق از بند هفت سازمان ملل متحد را مورد بحث و بررسی قرار داد.

حجت الاسلام حکیم در این دیدار جانفشانی و رشادت مجاهدان عراقی را از عوامل اصلی پیروزی بر داعش برشمرد و بیان داشت که مردم عراق عزت و کرامت خود را پس از نابودی داعش بار دیگر بدست آوردند و اکنون آماده افزایش روابط اجتماعی بین اقشار مختلف این کشور هستند.

وی افزود: گفت‎وگوهای ملی اگر با احترام به قانون اساسی انجام شود، می‎تواند مشکلات عراق را حل و فصل کند.

رییس ائتلاف ملی عراق تاکید کرد که انتخابات پارلمان آینده این کشور باید در تاریخ مقررش برگزار شود زیرا نشان دهنده دموکراسی در عراق است.

وی خواستار حفظ وحدت ملی در عراق شد و اضافه کرد: برای از بین بردن سهم‎بندی‎های سیاسی در حکومت باید وحدت ملی را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: سازمان ملل متحد و مجامع بین المللی باید برای بازسازی مناطق آزادشده از چنگال داعش به عراق کمک کنند.

یان کوبیتش نیز در این دیدار پیروزی کامل عراق بر تروریسم، خروج از بند هفت سازمان ملل متحد و تشکیل اولین جلسه عمومی جریان حکمت ملی را به حجت الاسلام حکیم تبریک گفت./994/ب902/ف

ارسال نظرات