۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۵۴۲۹۳۲
کارشناس مسائل غرب آسیا:

حامیان اندیشه وهابی‌گری و داعش همچنان در حال گسترش آن هستند

به اعتقاد کارشناس مسائل غرب آسیا، گرچه جغرافیای نظامی داعش از بین رفت، اما تفکر و اندیشه وهابی‌گری و داعش همچنان وجود دارد و این غده در تاروپود کشورهای منطقه ریشه دوانده است.
وهابیت سلفیت افراطی گری

به گزارش خبرگزاری رسا، «مجید صفا تاج» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگویی در خصوص تداوم حمایت­‌ها از اندیشه تکفیری در منطقه، با اشاره به اینکه حامیان اندیشه وهابی‌گری و داعش همچنان در حال گسترش آن هستند، بیان داشت: ارتجاع عرب به همراهی آمریکایی­‌ها به دنبال جبران ناکامی­‌های خود هستند.

وی با توجه به ضرورت مقابله با تفکر تکفیری به دنبال حمایت­‌هایی که از سوی برخی از کشورهای منطقه برای ترویج این اندیشه می­‌شود، گفت: باید به این نکته مانند آتش زیر خاکستر توجه کرد و به هر صورت ممکن اجازه نداد که این تفکر منتشر شود.

کارشناس مسائل غرب آسیا با تأکید بر تأثیرگذاری اندیشه داعشی در منطقه اشاره کرد: گرچه جغرافیای نظامی داعش از بین رفت، اما تفکر و اندیشه وهابی گری و داعش همچنان وجود دارد و ریشه‌های این غده در تاروپود کشورهای منطقه ریشه دوانده است.

وی با اشاره به هدفی که حامیان گروه­های تروریستی از ترویج تفکر افراطی‌گری در کشورهای اسلامی دارند، تأکید کرد: این مسئله یکی از تهدیدات بالقوه آتی برای جهان اسلام و کشورهایی است که دارای اکثریت سنی و اقلیت شیعه هستند.

صفا تاج با توجه به گسترش اندیشه تکفیری مطرح کرد: حامیان این گروه­‌ها با انگشت گذاشتن بر تفرقه میان تشیع و اهل سنت و بزرگنمایی مشکلات عملاً تلاش می­‌کنند جبهه رویارویی با انقلاب اسلامی ایران و محور مقاومت را در حوزه اندیشه گسترش دهند.

وی با تأکید بر تلاش­‌های دیپلماتیک ارتجاع عرب به همراهی آمریکایی­‌ها برای جبران شکست­‌های خود در منطقه اشاره داشت: این جبهه در کنار گسترش تفکر وهابی گری، در حوزه سیاسی و روابط منطقه‌ای و بین‌المللی نیز قصد دارند جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسو با آن را منزوی کنند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به مواضع ضد ایرانی در اجلاس اخیر شورای همکاری خلیج‌ فارس گفت: نمونه بارز چنین مواضعی در این اجلاس مشاهده شد که جنایات رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی را در یمن و فلسطین با گستاخی تمام نادیده انگاشتند و انگشت اتهام را به سوی ایران، جبهه مقاومت و حزب‌الله نشانه گرفتند.

وی با توجه به چرایی شدت یافتن مواضع غربی­‌ها و متحدان منطقه­‌ای آن علیه محور مقاومت تأکید کرد: تلاش گسترده‌ای در منطقه با محوریت عربستان سعودی، آمریکا و فرانسه برای تشدید ایران هراسی و انزوای سیاسی ایران وجود دارد تا شکست­‌های خود را در سوریه و عراق جبران کنند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات