۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۵۳۹۸۹۴
در شانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب شیراز صورت گرفت؛

تجلیل از مقام ادبی آیت‌الله حائری شیرازی

در شانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب شیراز، ضمن رونمایی از کتاب آیت‌الله حائری شیرازی از مقام ادبی امام جمعه اسبق شیراز تجلیل شد.
محمدعلی حائری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، همزمان با برپایی شانزدهمین نمایشگاه کتاب فارس، از مقام ادبی آیت‌الله حائری شیرازی شامگاه جمعه در غرفه «شب های هنر و آگاهی» بسیج هنرمندان این استان در شانزدهمین نمایشگاه کتاب فارس تجلیل شد.

غرفه «شب های هنر و آگاهی» که به همت سازمان بسیج هنرمندان این استان در شانزدهمین نمایشگاه کتاب فارس دائر شده، برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری را اجرا می‌کند که یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین برنامه‌های این غرفه، تجلیل از مقام ادبی آیت‌الله حائری شیرازی، امام جمعه اسبق شیراز با حضور و سخنرانی آیت‌الله علی اکبر کلانتری، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بود.

محمدعلی حائری، فرزند آیت‌الله حائری شیرازی در این برنامه با حضور جمع فرهنگوران و اندیشمندان عرصه شعر و ادب استان فارس با بیان اینکه میان اهالی نگاه و نظر تفاوت است، این عالم ربانی را از متأخرین اهل نظر دانست و گفت: اهل نظر کسانی هستند که وقتی اتفاقی رخ می‌دهد درباره آن اندیشه می‌کنند.

وی ضمن تشبیه علم به چشمه‌ای که خدا به هرکه بخواهد عطا می‌کند اظهار داشت: آیت‌الله حائری با اینکه همواره در حال مطالعه هستند اما برای هیچ منبر و سخنرانی کتاب نمی‌خوانند بلکه مطالعات ایشان آنقدر نسبت به موضوعات مختلف زیاد است که نیازی به چنین کاری نیست.

حائری با بیان اینکه ایشان در مطالبی که بیان می کند از تمثیل های بسیار مفید استفاده می‌کند افزود: در نظربینی استفاده از تمثیل خیلی مهم است و ایشان از معدود افرادی هستند که از زبان تمثیل خیلی استفاده می‌کنند.

وی افزود: در کتاب «آیینه تمام نما»ی ایشان، نمونه‌های زیبا و بارزی از تمثیل‌های آیت‌الله حائری درباره وقایع مهم اسلام نظیر عاشورا را شاهدیم.

به گفته فرزند آیت‌الله حائری، در کنار شخصیتی که از ایشان می‌شناسیم که طبع لطیفی دارد و نظربازی می‌کند، ایشان شخصیت سیاسی مشخصی دارند و همیشه در هر حوزه‌ای که قرار داشته‌اند، مقبولیت را فدای مشروعیت کرده‌اند؛ و دفاع تمام‌قد ایشان از رهبری هم به همین دلیل است.

 وی همچین این نکته را بیان کرد که آیت‌الله حائری در کنار این طبع لطیف و روح و روان جاری که دارند، فقیهی محکم و استوار هستند. به عنوان مثال ایشان ۳۰ سال فریاد زدند که نظام بانکداری ما ربوی است و اکنون همه علما و مراجع تقلید نیز با ایشان هم نوا شده‌اند.

به گزارش رسا، در این مراسم افزون بر بیان گوشه‌هایی از کتاب «آیینه تمام نما» آیت‌الله حائری که با موضوع عاشورا به رشته تحریر در آمده است، از جدیدترین کتاب این عالم ربانی به نام «حکومت جهانی خدا» شامل ۷۰ نکته اعتقادی رونمایی شد. /825/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات