۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۵۳۸۴۳۶
مسؤول کانون های مساجد استان مرکزی:

والدین فرزندان را در مسیر مطالعه و کتابخوانی هدایت کنند

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان اینکه والدین فرزندان را در مسیر مطالعه و کتابخوانی هدایت کنند، گفت: اگر در خانواده ای مطالعه از کودکی یک ارزش تلقی شود، یقینا اعضای خانواده اهل مطالعه و کتابخوان خواهند بود.
مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، گفت: مردم جامعه اسلامی باید نسبت به کتاب و کتاب خوانی احساس نیاز کرده تا به سوی مطالعه سوق پیدا کنند.

عوامل تضعیف کننده کتابخوانی در کشور

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان عواملی که سبب تضعیف کتابخوانی در کشور شده است، اظهار داشت: با پیشرفت روز افزون رسانه های دیجیتال و فضای مجازی، کتاب خوب کمتر نوشته شده و در بازار موجود نیست.

حجت الاسلام ذوالفقاری ادامه داد: نخستین کتابی که ما به یک فرد پیشنهاد می کنیم، زمینه مطالعه را در او تقویت یا تضعیف می کند، اگر  کتاب معرفی شده به  فرد، خوب و  دلپذیر  باشد زمینه مطالعه کتاب بعدی برای وی ایجاد می شود، اما اگر مناسب نباشد ممکن است فرد را از مطالعه دل زده کند.

وی با بیان اینکه والدین فرزندان را در مسیر مطالعه و کتابخوانی هدایت کنند، گفت: افزایش فرهنگ مطالعه در خانواده ها به ویژه از سوی والدین، تاثیرات شگفت انگیزی در روحیات فرزندان دارد، اگر در خانواده ای مطالعه از کودکی یک ارزش تلقی شود، یقینا اعضای خانواده اهل مطالعه و کتابخوان خواهند بود.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی خاطرنشان کرد: قیمت کتاب تاثیر چندانی در کاهش سرانه مطالعه کشور ندارد، امروزه  کتاب های بسیاری در بازار موجود است که به دلیل قیمت بالا، در دسترس عموم مردم قرار ندارند اما در سال های اخیر اقداماتی نظیر اهدای یارانه کتاب یا بن هدیه به مردم صورت گرفته است.

وظیفه مسؤولان در افزایش فرهنگ کتابخوانی

حجت الاسلام ذوالفقاری در رابطه با وظیفه مسؤولان در افزایش فرهنگ کتابخوانی، گفت: توجه مسؤولان به مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در افزایش سرانه مطالعه موثر است، آن ها باید تسلیم نشده و با تمام توان برای ایجاد احساس نیاز در مردم و جامعه تلاش کنند.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ادامه داد: یکی از عواملی که به ترویج فرهنگ کتابخوانی کمک می کند این است که کتاب همیشه و همه جا در معرض دید عموم قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: در بسیاری از پارک ها و گردشگاه های کشورهای پیشرفته تندیس های زیبایی در مورد کتاب و کتابخوانی در معرض دید عموم بوده و در محل های اجتماع و انتظار، کتاب برای مطالعه وجود دارد.

حجت الاسلام ذوالفقاری در ادامه گفت: گاهی نیاز است کتاب ها را از اسارت خارج و در مساجد در معرض دید عموم قرار دهیم و یقینا از بهترین اعمال در صحن مساجد عبادت، مطالعه و تفکر است./842/ت302/ب1

ارسال نظرات