۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۵۳۸۳۹۴
آیت الله علوی گرگانی:

اهمیت و احکام وقف برای جامعه تبیین شود/ احیای وقف احیای آثار اهل بیت است

حضرت ‌آیت الله علوی گرگانی با بیان این که وقف باید در جامعه اسلامی احیا شود و مورد توجه ویژه باشد، تأکید کرد که اهمیت و احکام وقف و موقوفات باید برای مردم و جامعه تبیین شود.
دیدار نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف با مراجع تقلید آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی، استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار رییس و نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: یکی از اصول مسلم اسلام که اهمیت فوق العاده دارد وقف است.

وی با اشاره به روایاتی از اهل بیت طاهرین(ع) در زمینه اهمیت وقف، افزود: در روایات ائمه اطهار(ع) تأکید بسیاری بر وقف دارند و این بزرگواران خود در این عرصه پیش قدم بودند و سعی در ترویج این فرهنگ الهی در جامعه داشتند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که مسأله وقف و صدقات باید حفظ شود، اظهار داشت: وقف از صدقات است که باید در جامعه اسلامی احیا شود و مورد توجه ویژه باشد از این رو اهمیت این کار الهی را باید برای مردم تبیین کرد.

وی ادامه داد: صدقه جاریه برای انسان ماندگار است چون پرونده انسان ها بعد از مرگ بسته می شود اما یکی از مواردی که پرونده انسان را باز می گذارد انجام صدقه جاریه است که وقف یکی از مصادیق آن است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که موقوفات بسیاری وجود دارد که باید سامان داده شود، ابراز داشت: خوشبختانه در سال های اخیر بسیاری از موارد در موقوفات ثبت و نظم داده شده است که این روند باید پیگیری و تکمیل شود.

وی عنوان کرد: احیای وقف در واقع احیای آثار اهل بیت(ع) و فرمایشات ایشان است، نامگذاری یک دهه به عنوان دهه وقف نیز  سبب توجه بیشتر جامعه به این مهم می شود؛ باید به وقف بیشتر اهمیت داده شود و موقوفات متروکه مورد توجه قرار گیرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که باید مردم را با احکام وقف آشنا کرد تا بر اساس آن عمل کنند، خاطرنشان کرد: از برخی موقوفات می توان در راستای امور اجتماعی و مسائلی همانند کمک به نیازمندان و زلزله زدگان استفاده کرد./1323/۲۰۲/ح

ارسال نظرات