۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۵۳۸۱۲۹
مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی:

انقلاب اسلامی بزرگ ترین نماد امر به معروف و نهی از منکر است

مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بزرگ ترین نماد امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: ترویج و توسعه امر به معروف و نهی از منکر سبب تقویت و حفظ نظام می‌شود.
 مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حوزه علمیه استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام مصطفی فرخی مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حوزه علمیه استان مرکزی و نماینده آیت الله دری نجف آبادی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر این استان  شب گذشته در جمع عزاداران حسینی در امامزاده عبدالله و آمنه خاتون اراک با بیان اینکه انقلاب اسلامی بزرگ ترین نماد امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: ترویج و توسعه امر به معروف و نهی از منکر سبب تقویت و حفظ نظام می‌شود.

وی افزود: رهروان سیدالشهدا(ع) مخالف ظلم هستند، در مقابل آن ایستادگی کرده و فریاد حق طلبی خود را به گوش جهانیان خواهند رساند.

مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حوزه علمیه استان مرکزی با اشاره به سخنی از امام علی(ع) در نهج البلاغه، اظهار داشت: بدترین و زشت ترین ظلم ها، ستم به کسی است که جز خداوند متعال یاوری ندارد.

نماینده آیت الله دری نجف آبادی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: به فرموده خداوند متعال، یکی از نکاتی که انتقام آن قبل از آخرت و در دنیا گرفته خواهد شد ظلم است.

حجت الاسلام فرخی با اشاره به سرگذشت خوارزمشاه، گفت: خوارزمشاه پادشاهی بود که به سبب شکست در جنگ، افسرده شد و پس از مدتی بدون توجه به مردم و ظلم به آن ها، مشغول به خوش گذرانی مشغول شد.

وی ادامه داد: سرانجام خوارزمشاه از سوی مغول فرو پاشید، پسران او را کشته، همسرانش را میان سرداران تقسیم کرده و مادرش را سوار بر اسب برهنه به میان مردم فرستادند، پادشاه خوارزم نیز پس از شنیدن اخبار تاب نیاورد و سه روز بعد فوت شد.

مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حوزه علمیه استان مرکزی با بیان روایتی از فروش شترهای صفوان بن مهران جمال در زمان هارون الرشید، اظهار داشت: صفوان شترهای زیادی داشت که از کرایه دادن آنها، معیشت و زندگی خود را می‌گذراند، روزی خدمت حضرت امام کاظم(ع) رسید و آن حضرت به او فرمود: تمامی صفات تو خوب و نیکو است جز اینکه شتران خود را به این مرد (یعنی هارون خلیفه وقت) کرایه می‌دهی، صفوان گفت: چون او به راه حج می‌رود، شتران خود را به او کرایه می‌دهم، خودم هم خدمت او را نمی‌کنم و همراهش نمی‌روم، بلکه غلام خود را همراه او می‌فرستم، امام فرمودند: آیا دوست داری او باقی باشد تا کرایه ات را بدهد؟ صفوان گفت: آری، حضرت فرمودند: کسی که بقای ظالمان را دوست داشته باشد، از آنان خواهد بود و هر کس از آنان (دشمنان خدا) باشد، جایگاهش جهنم خواهد بود.

نماینده آیت الله دری نجف آبادی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر با ذکر آیه ۴۲ سوره ابراهیم، بیان کرد:《وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلًا عَمَّا يَعْمَلُ الظَّالِمُونَ ۚ إِنَّمَا يُؤَخِّرُهُمْ لِيَوْمٍ تَشْخَصُ فِيهِ الْأَبْصَارُ》، و  (ای رسول ما) هرگز مپندار که خدا از کردار ستمکاران غافل است، بلکه (کیفر) ظالمان را به تأخیر می‌افکند تا آن روزی که چشمها (یشان) در آن روز خیره و حیران است.

حجت الاسلام فرخی با اشاره به این که اولین اثر ظلم، رهایی از سوی خدا است، گفت: خداوند متعال ظالم را هدایت نمی کند و آن ها به نتیجه ای نخواهند رسید زیرا پروردگار یاور مظلومان است و ظالمان را از قدرت به فرومایگی خواهد کشید.

مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حوزه علمیه استان مرکزی در بخشی دیگر از سخنان خویش، اظهار داشت: کسی که معتقد است دین شخصی بوده و ربطی به اجتماع ندارد، دارای عقاید سکولاری است.

نماینده آیت الله دری نجف آبادی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان این نکته که آحاد مردم باید به مسائل روز جامعه واکنش نشان دهند، گفت: بر اساس روایات مطرح شده، مردم نباید از اتفاقات روز جامعه خویش دوری کرده و بهتر است برای اصلاح امور به بیان عقاید خود بپردازند./842/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات