۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۵۳۴۰۱۴
جانشين فرمانده سپاه قدس:

شهداي مدافع حرم به تنهايي يك پادگان نظامي بودند

جانشين سردار قاسم سليماني با بيان اينكه شهدا با راه رفتنشان انقلاب مي كنند، با اشاره به خصوصيات شهداي مدافع حرم، گفت: آنها به تنهايي يك پادگان نظامي بودند؛ چرا كه شاگرداني را تربيت كردند كه افزون بر كار نظامي، درس خداشناسي و معرفت را آموختند.
شهيد روح الله قرباني اسماعيل قاآني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، سردار اسماعيل قاآني جانشين فرمانده سپاه قدس در مراسم دومين سالگرد شهيد مدافع حرم روح الله قرباني كه شب گذشته در مسجد امام حسين(ع) روستاي خسرو شهرستان پاكدشت برگزار شد با اظهار اينكه تنها مكتبي كه در دنيا تمام رهبرانش بدون استثناء شهيد شده اند، مكتب شيعه است، گفت: شهداي عالي مقام ما اين توان را داشته اند تا به همه دنيا بفهمانند كه مكتب عاشورا يعني چه و و پيرو ولايت بودن چه معنا دارد.

وي با برشمردن خصوصيات هاي شهدا توكل به خدا و توسل به ائمه معصومين، تكليف محوري و كار همه جانبه به اندازه استطاعت و در راه خدا را از ويژگي هاي شهدا اعلام كرد و افزود: شهدا دنبال انجام وظيفه اي بودن كه از سوي امام جامعه تعيين شده بود.

استكبار خود را از نعمت ولايت بي بهره كرده است

اين مقام مسؤول با بيان اينكه همه دنيا سرپرستي براي خود دارند، ابراز كرد: ما  پيرو ولايت فقيه هستيم، ولايتي كه متعلق به همه هست چرا كه فقط ولايت مي تواند راه درست را در جهان نشان دهد، اما متأسفانه دنيا خود را از اين نعمت بزرگ بي بهره كرده است.

وي با ابراز اينكه مسير تشيع مشخص است، تصريح كرد: كسي كه دنبال تكليف است، معين است كه بايد از چه كسي دستور بگيرد.

جانشين سرلشكر قاسم سليماني مطرح كرد: در مسير زندگي هركس كلامي در راستاي بيانات رهبري داشت با او همراه مي شويم وگرنه بايد حرف او را داخل زباله داني انداخت.

وي با اذعان به اينكه امروز عده اي جوان با كمترين امكانات در سوريه و عراق باعث سردرگمي آمريكا شده اند، اظهار كرد: اين موفقيت يقيناً بي علت نيست.

توكل به خدا، تكليف محوري و كار در حد توان ويژگي بارز شهدا است

قاآني با اشاره به اينكه در جنگ سوريه و عراق همه اراذل و اوباش دنيا در يك طرف جمع بودند، گفت: تجهيزات طرفين اصلاً‌ قابل مقايسه نبود، نيروهاي داعشي در فضاي مجازي و بمب گذاري جزء برترينهاي دنيا بودند، اما در برابر همه اين امكانات، جوانان ارزشي و انقلابي با انر‍ژي بالاي خود و باكمك مردم صحنه را عوض كردند.

وي با اشاره به وجود امداد هاي الهي، متذكر شد: بي ترديد وجود آنها هميشگي است اما امدادگران وقتي مي‌آيند كه هركاري از دستمان برمي‌آمد را انجام داده باشيم.

اين فرمانده دفاع مقدس در ادامه با اشاره به شخصيت شهيد مدافع حرم روح الله قرباني، او را يك استاد تمام عيار نظامي معرفي كرد و مطرح كرد: همه شهداي مدافع حرم به تنهايي يك پادگان نظامي بودند، در هر زمينه اي آدمساز بودند و تربيت مي كردند.

وي با بيان اينكه شهدا با راه رفتنشان انقلاب مي كردند، اضافه كرد: جنس شاگردان آنها با همه فرق دارد چرا كه علاوه بر كار نظامي، درس خداشناسي و معرفت را با كردار و رفتار آنها فرا مي گرفتند.

ديوانه بازي ترامپ پيشنهاد اتاق هاي فكر پشت پرده آمريكا است

فرمانده مستشاري در سوريه و عراق با يادآوري زمان ورود مدافعان حرم به سوريه، اعلام كرد: وقتي شهرهاي سوريه آتش باران بود، شهدا به آنجا ورود كردند اما امروز شاهديم كه اكثر مناطق سوريه از دست تكفيري ها آزاد شده است.

وي با اشاره به ديوانه بازي هاي رئيس جمهور آمريكا، گفت: اين دستور اتاق هاي فكر پشت پرده آمريكا به ترامپ است كه او را به ديوانه بازي وا داشته است در صورتي كه او يك كاسب است و حساب و كتاب را خوب مي فهمد.

جانشين فرمانده نيروي قدس سپاه اظهار كرد: طبيعي است كه نبايد توقع شنيدن تعريف و تمجيد از آمريكا داشت، آنها خيلي از ما ناراحت هستند.

وي با اعلام اينكه امروز آمريكا هر كاري كه بكند به ضررش تمام مي شود،‌ گفت: ما از آغاز جنگ ۸ ساله راضي نبوديم، اما آمريكا با جنگي كه عليه ما راه انداخت باعث شد تا همه دنيا بفهمد اسلام و انقلاب اسلامي يعني چه.

اگر كار به سبك شهدا انجام شود، يك موشك كار هزار موشك را مي كند

قاآني در بخش پاياني سخنان خود با اشاره به آيه منقش در آرم سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مطرح كرد: بايد با توكل به خدا و توسل به اهل بيت تا حد استطاعت كار كرد و بعد از آن هم مغرور نشد.

وي با اظهار اينكه براي موفقيت در پشت ميز مذاكره داشتن همين سه ويژگي شهدا كافي است، ابراز كرد: وقتي كار را در راه درست انجام دهي، يك موشك كار هزار موشك را انجام مي دهد.

يادآور مي شود شهید مدافع حرم روح‌الله قربانی سال ۱۳۶۸ در تهران به دنيا آمد، خودروی روح‌الله و دوستش قدیر در عمليات محرم در ۱۳ آبان ۱۳۹۴ در نزدیکی حلب سوريه مورد اصابت موشک قرار گرفت و این دو هم‌رزم و مدافع حرم جانشان را بر سر آرمانی که داشتند نهادند و به لقاءالله پیوستند، سرانجام  پيكر مطهر او در  قطعه ۵۳ بهشت‌ زهرا آرام گرفت./۸۰۴/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات