۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۵۳۱۳۱۷

قرائت حکم رییس مجلس اسلامی علمای شیعه بحرین به تعویق افتاد

قرائت سومین حکم دادگاه رییس مجلس اسلامی علمای شیعه بحرین به ۱۸ آبان موکول شد.
سید مجید المشعل رییس مجلس اسلامی علمای شیعه بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، دادگاه آل خلیفه قرائت حکم سومین پرونده حجت الاسلام سید مجید المشعل رییس مجلس علمای شیعه بحرین به اتهام مشارکت در تجمع حمایت از آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور را به 18 آبان موکول کرد.

وی پیش از این به دو سال و نیم حبس در دو پرونده محکوم شده بود و هم اکنون در زندان در حال گذراندن حبس بوده و در عین حال در سومین پرونده نیز محاکمه می شود.

پرونده اول وی متعلق به تجمع و دعوت به بی قانونی بوده و در دومین پرونده به دلیل مشارکت در تجمع غیرقانونی محاکمه شد.

پس از بازداشت رییس مجلس علمای شیعه بحرین هیچ خبری از وی وجود نداشت تا اینکه وزارت کشور آل خلیفه پس از 2 روز اعلام کرد که سید مجید المشعل به دلیل پافشاری بر دعوت دیگران به ارتکاب اعمال خلاف قانون و مشارکت در تجمع غیرقانونی بازداشت شده است.

این در حالی است که دولت بحرین، مجلس اسلامی علمای شیعه به عنوان بزرگترین سازمان دینی بحرین را در سال 2014 منحل و اموال این مجلس را مصادره کرد.

صدور حکم یکسال حبس علیه روحانی بحرینی

حجت الاسلام شیخ حمزه الدیری از روحانیان بحرین نیز از سوی دادگاه آل خلیفه به یکسال حبس و پرداخت مبلغ 500 دینار به دلیل مشارکت در تحصن دفاع از شیخ عیسی قاسم در منطقه الدراز محکوم کرد.

این در حالی است که وی با پرونده دیگری مبنی بر دعوت به کینه توزی علیه نظام و اهانت به دستگاه قضایی متهم و محاکمه می شود.

رییس دادستانی استان العاصمه بحرین تأکید کرد که شیخ الدیری به دلیل استفاده از جملات خشونت آمیز در خطبه های نماز جمعه بازداشت شده است./980/ب901/د

ارسال نظرات