۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۱۱۹۶

انتشار کتاب دشمن‌شناسی؛ شناخت دشمن و روش‌های مقابله با آن از منظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

این کتاب به منظور شناخت روشهاي دشمن و راههاي مقابله با آن در چهارده فصل تنظیم شده است
دشمن

به گزارش خبرگزاری رسا انتشارات انقلاب اسلامی کتاب دشمن‌شناسی؛ شناخت دشمن و روش‌های مقابله با آن از منظر حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) را منتشر کرده است.
دشمن‌شناسی از مفاهیمی است که در آیات و روایات اسلامی مورد توجه قرار گرفته است و بر هوشیاري همیشگی مؤمن و دشمن‌شناسی او تأکید شده و تبرّي از دشمن که لازمه‌ي آن دشمن‌شناسی است در زمره‌ي فروع دین قرار دارد. علماي شیعه نیز به پیروي از معارف و احکام دینی توجه و اهتمام زیادي را صرف معرفی دشمن و موضعگیري در قبال آن در طول تاریخ داشته‌اند. پس از پیروزي انقلاب اسلامی بخش معتنابهی از بیانات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظّم رهبري به این موضوع اختصاص داشته است.
رهبر انقلاب بارها بر کسب بصیرت، بصیرت‌زایی و بصیرت‌افزایی که از ضروریات دشمن‌شناسی به خصوص در طوفان حوادث‌اند تأکید کرده‌اند. ایشان شناخت انواع و اقسام حیله‌هاي دشمن و معرفی آنها و آگاه کردن ملت را بارها و بارها به مسئولان و مردم گوشزد کرده‌اند.
کتاب پیش رو به منظور شناخت روشهاي دشمن و راههاي مقابله با آن در چهارده فصل تعاریف، ضرورت شناخت دشمن، علل و دلایل دشمنی، ماهیّت و ویژگیهاي دشمن، اهداف دشمن، شیوه‌ها، ابزارها و زمینه‌هاي دشمن، برنامه‌ریزیهاي دشمن، شیوه‌ها و ابزار مقابله با دشمن، اقشار مورد هدف دشمن، عوامل کمک به دشمن، نقش امام راحل در مقابله با دشمن، ایستادگی در برابردشمن، رسانه‌ها و دشمن، استعمار فرانو و صهیونیسم، بزرگترین دشمن ملّت ایران و کلام آخر تحت عنوان پایان رویارویی ما با دشمنان چه وقت خواهد بود؟ تنظیم شده است.
گزیده ای از کتاب:
آن‌جایی که مسؤولان در غیر مسائل اصلی نظام - در مسائل کاری، اداری، فهم یک قانون - با هم اختلاف نظری دارند، نباید این اختلاف نظر جلوِ چشم مردم قرار گیرد و به کوی و بازار کشیده شود. اختلاف نظر نباید نشان‌دهنده اختلاف مسؤولان باشد. چرا؟ چون مردم را مأیوس و نگران و دشمن را خوشحال میکند. البته اختلاف بین مسؤولان در فهم یک وظیفه، یک امر متوقّع است. مثلاً ممکن است رئیس جمهور محترم و رئیس محترم قوّه قضایّیه درباره نقطه‌ای از نقاط، دارای دو دید و دو بینش باشند و هر کدام هم برای خود استدلالی داشته باشند. بسیار خوب؛ این راه حل دارد. در قانون اساسی، راه حلّ اینها معیّن شده است. هماهنگ کننده سه قوّه، رهبر است و رهبری میتواند این مشکلات را برطرف کند. معیار همکاری، قانون اساسی است؛ که وظایف، حُکم موارد اختلاف و تنازع، و حَکم و مرجع را هم معلوم کرده است. در قانون اساسی، قوه مجریه وظایفی دارد که مشخّص است. مدیریّتهای عمده کشور، اداره همه امور اجرایی کشور و هزینه کردن بودجه کلان کشور، برعهده قوّه مجریّه است. وظیفه قوه_مقننه عبارت است از قانونگذاری و نظارت بر عملکرد مسؤولان دولتی. وظیفه‌ی قوه قضایّیه عبارت است از تعقیب متخلّفان از قانون و احقاق حق، تا کسی به کسی ظلم و تعدّی و تجاوز نکند. اگر هر کدام از قوا بخواهند وظایف خود را انجام دهند، آن‌قدر کار و جهادِ خداپسند در این مجموعه کارها وجود دارد که دیگر وقتی باقی نمی‌ماند. (ص ۳۵۱)

انتشارات انقلاب اسلامی کتاب دشمن‌شناسی؛شناخت دشمن و روش‌های مقابله با آن از منظر حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) را در 512 صفحه و قیمت 15000تومان منتشر کرده است و علاقه مندان می توانند برای تهیه کتاب به نشانی http://l1l.ir/1vdq مراجعه كنيند./925/ د 103/ش



 

ارسال نظرات