۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۵۳۰۲۸۴
حجت الاسلام واحدی:

جامعیت در فقاهت طلاب در دستور کار مرکز تخصصی امام کاظم است

مسؤول دفتر هماهنگی امور مدارس قم جامعیت در فقاهت طلاب را در دستور کار مرکز تخصصی امام کاظم(ع) عنوان کرد و گفت: همه طلاب در زمینه پژوهشی موظف به نوشتن مقاله هستند.
گردهمایی مراکز حوزوی تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد واحدی مدیر مرکز تخصصی فقه و اصول امام کاظم( ع) امروز در گردهمایی مراکز حوزوی تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی که در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، گفت: حدود 100 طلبه امسال در این مرکز تحصیل می کنند و مجددا 26 طلبه پذیرفته شده اند.

وی افزود: این 26 طلبه از هزار و 35 طلبه علاقه مند به مرکز فقه و اصول امام کاظم(ع) پذیرفته شدند، روزهای تحصیلی سال گذشته با احتساب پنجشنبه ها 177 روز بوده و در روزهای تابستان نیز 35 روز برنامه داشته ایم که مجموع سال گذشته 212 روز می شود.

 مسؤول دفتر هماهنگی امور مدارس قم با بیان این که جامعیت در فقاهت در دستور کار مرکز تخصصی امام کاظم(ع) است، اظهار داشت: برنامه پنجشنبه ها دارای دو بخش تبلیغی و غیر تبلیغی است که در زمینه تبلیغی مباحثی همانند اعتقادی، مدیریت فرهنگی، پرسمان دینی، روش پاسخگویی به احکام، روش سخنرانی، شیوه نقد دیدگاه سلفیت و تکفیری ها و فقه تربیت مورد تدریس و آموزش بوده است.

وی ادامه داد: در زمینه غیر تبلیغی پنجشنبه ها نیز عناوین تاریخ، فقه و نجوم، رجال، آشنایی با متون قدما، تفسیر، نهج البلاغه، کلام جدید، حدیث شناسی و مسائل دیگر مورد توجه مرکز است تا طلاب آشنایی های لازم در زمینه های گوناگون را داشته باشند.

حجت الاسلام واحدی با اشاره به عناوین درسی تابستان مرکز تخصصی امام کاظم(ع) ابراز داشت: در 35 روز تابستان بحث های مهارت های تبلیغی، تاریخ، قواعد فقهی، کلام و تعادل و تراجیح مورد توجه بوده است، در زمینه های فرهنگی، اخلاقی و خانواده نیز برنامه های خوبی تدارک شده است.

وی عنوان کرد: در سال جدید برای بحث اخلاق، غیر از اخلاق عمومی برای هر پایه ای اخلاق تخصصی در نظر گرفته شده است، در بحث خانواده جلسات کارشناسی و مشاوره به صورت مستمر برنامه ریزی شده است.

مدیر مرکز تخصصی فقه و اصول امام کاظم( ع) خاطرنشان کرد: در زمینه پژوهشی همه طلاب موظف به نوشتن مقاله هستند، سال گذشته 83 عنوان مقاله نوشته شده و دو نشریه راه اندازی شده است؛ 20 جلسه نیز کارگاه های پژوهشی و آموزشی برگزار شده است، مسأله تقریرات برای این که طلاب بتوانند مهارت های فقهی را مسلط شوند در دستور کار است./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات