۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۵۳۰۲۸۱
مسؤول نهاد رهبری دانشگاه تبریز:

نیازمند کار تشکیلاتی هدفمند در دانشگاه ها هستیم

حجت الاسلام انوری خواستار کار تشکیلاتی و هدفمند از سوی ائمه جماعت دانشگاه ها شد و گفت: ائمه جماعات همسو و هماهنگ با یکدیگر در راستای یک هدف مشترک گام بردارند.
حجت الاسلام محمد انوری، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نشست هم‌اندیشی ائمه جماعت دانشگاه تبریز عصر امروز با هدف بحث و بررسی پیرامون آسیب‌شناسی فرهنگی و اجتماعی در دفتر نهاد نمایند‌گی مقام معظم رهبری برگزار شد و هر یک از روحانیان فعال در این مرکز آموزش عالی به ارایه پیشنهادات و نکته نظرات خود پرداختند.

حجت‌الاسلام محمد انوری، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز در این نشست با اشاره به این‌که فعالیت روحانیت در فضاهای دانشگاهی با فرصت‌ها و تهدیدهای مختلفی همراه است، اظهار داشت: ائمه جماعات دانشگاه‌ها با توجه به مطالبات و نیازهای دانشگاهیان در جهت رفع نیازهای معنوی و معرفتی دانشجویان اقدام کنند.

وی با بیان این‌که ائمه جماعت نقش مهمی در تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشگاه‌ها دارند، خاطرنشان کرد: روحانیان فعال در دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف می توانند تحرک و پویایی دانشگاهیان را حاصل کنند، امروز نیازمند آتش به اختیار در حوزه فرهنگ به ویژه در فضای دانشگاهی هستیم. 

حجت الاسلام انوری، ائمه جماعت دانشگاه‌ها را معلمان دینی دانشجویان دانست و گفت: توجه به تربیت دینی و معنوی دانشجویان از اهداف مهم نهاد رهبری در دانشگاه‌ها است که انتظار داریم ائمه جماعات همسو و هماهنگ با یکدیگر در راستای یک هدف مشترک گام بردارند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز خواستار کار تشکیلاتی و هدفمند از سوی ائمه جماعت دانشگاه ها شد و تصریح کرد: انتظار می رود با تلاش و هم فکری بتوانیم نقص دانشگاه در امر تربیت دینی دانشگاهیان و به ویژه دانشجویان را پوشش دهیم.

وی با اشاره به این‌که ساختار فرهنگی دانشگاه در تربیت دینی و معنوی دانشجویان معیوب است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر خودکفایی در امر تربیت دینی تأکید دارند؛ از این رو ترویج و تربیت دینی باید محور فعالیت‌های ائمه جماعت در دانشگاه‌ها باشد./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات