۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۵۳۰۲۷۲
معاون آ‌موزش دارالاعلام خبر داد؛

تربیت نیروهای متخصص و کارامد برای نقد جریان‌‌های انحرافی

معاون آ‌موزش دارالاعلام از پرورش بیش از ۷۰ نیروی متخصص و کارامد در زمینه نقد جریان های انحرافی وهابیت، تکفیری و سلفی خبر داد.
گردهمایی مراکز حوزوی تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام کوثری معاون آموزش دارالاعلام امروز در گردهمایی مراکز حوزوی تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی که در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، گفت: با توجه به کاستی های موجود در عرصه شناخت و مقابله با اندیشه وهابیت و کمبود اساتید و محققان قلم به دست مؤسسه دارلاعلام با حمایت حضرت آیت الله مکارم در سال 89 تشکیل شد.

وی افزود: مؤسسه دارالاعلام  با هدف شناخت و نقد افکار انحرافی جریان های وهابیت و سلفی و دفاع و ترویج از مکتب حقه اهل بیت(ع) و تربیت نیروهای متخصص و متعهد برای مقابله با دشمن آغاز به کار کرد و موفقیت های خوبی داشته است.

حجت الاسلام کوثری با اشاره به فعالیت های مؤسسه دارالاعلام اظهار داشت: در زمینه آموزش در راستای توجه به نیازهای ملی و فراملی و با توجه به کمبود نیروی متخصص برای نقد جریان های وهابیت و سلفی، تربیت نیروهای متخصص در زمینه نگارش، پژوهش، تدریس و تحقیق در سطوح عالی در دستور کار مؤسسه قرار گرفت.

وی ادامه داد: حاصل این کار تا کنون پرورش بیش از 70 نیروی متخصص و کارامد در زمینه نقد جریان های انحرافی وهابیت، تکفیری و سلفی بوده است، دوره آموزشی مؤسسه پژوهش محور بوده و بیش از 20 هزار صفحه مقاله نویسی در دوره ها نشان از استقبال طلاب از آموزش پژوهش محور است.

معاون آموزش دارالاعلام با بیان این که بیش از 100 مقاله برگزیده دانش پژوهان در نشریات معتبر علمی دانشگاهی و حوزوی منتشر شده است، ابراز داشت: پیگیری دریافت مجوز مرکز سلفیت پژوهشی در حوزه علمیه، انجام مراحل دریافت مجوز سطح 4 این مرکز، برگزاری 4 دوره بلند مدت تخصصی  نقد وهابیت و سلفیت در قم و برگزاری کلاس تخصصی نقد وهابیت توسط حضرت آیت الله سبحانی بخشی از اهم برنامه ها به شمار می رود.

وی عنوان کرد: برگزاری بیش از 100 کارگاه نقد وهابیت و جریان های تکفیری، برگزاری 3 دوره نقد وهابیت برای طلاب غیر ایرانی، انعقاد تفاهم همکاری با برخی از نهادهای امنیتی کشور برای برگزاری دوره های نقد وهابیت و تدریس و برگزاری دوره هایی برای دانشجویان شیعه و سنی از دیگر برنامه ها بوده است.

حجت الاسلام کوثری خاطرنشان کرد: در زمینه پژوهش نیز با استفاده از اساتید مجرب برنامه های بسیار خوبی اجرا شده است، در مناطق سنی نشین جلسات پژوهشی خوبی برگزار شده که با استقبال مواجه شده است، تألیف کتاب زادگاه تروریسم برای نشان دادن زادگاه تکفیر به جهان از جمله فعالیت های پژوهشی بوده است.

وی اضافه کرد: کتابخانه نقد تخصصی وهابیت و جریان های سلفی با جمع آوری بیش از 15 هزار جلد کتاب تخصصی از کشورهای گوناگون و همچنین بیش از 500 پایان نامه درباره جریان های وهابیت وجود دارد./1323/پ۲۰۲/ی

 

 

ارسال نظرات