۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۵۳۰۲۶۸
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری:

دوست نقش اساسی در شقاوت و سعادت انسان دارد

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه دوست خوب انسان را سعادتمند می‌کند، گفت: یاران اباعبدالله الحسین(ع) برای آنکه به قرب الهی دست یابند با همه خلوص شهادت در رکاب سید و سالار شهیدان را انتخاب کردند.
مروی مروی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، شنبه شب در همایش حماسه اشک‌ها که با حضور آیت الله حسینی مازندرانی، مسؤولان و اقشار ولایتمدار شهرستان در مسجد امام حسین(ع) شهرری برگزار شد، گفت: انسان باید همیشه و در همه مراحل بهترین‌ها را انتخاب کند.

وی افزود: انسان باید در انتخاب دوست نیز بهترین فرد را انتخاب کند حضرت عیسی(ع) فرمودند: بهترین همنشین انسان کسی است که دیدن او انسان را به یاد خدا اندازد، گفتارش بر دانشش بیفزاید و عملش یادآور آخرت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه برخی افراد مدام در حال حسرت خوردن گذشته هستند و آرزوی بلند دارند، ابراز کرد: در رفتار و گفتار این افراد خبری از قیامت و دیانت نیست براساس روایت وارده با این افراد نباید همنشین و دوست شد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با استناد به روایتی از پیامبر(ص) که فرمودند: خیر خداوند برای بنده آن است که او را با خوبان و صالحان همنشین کند، گفت: دوست در شقاوت و سعادتمند شدن انسان بسیار تاثیر گذار است چه انسان‌هایی که با انتخاب دوست نااهل مسیر شقاوت و کفر را پیمودند و چه افراد بسیاری که با انتخاب دوستان صالح سعادتمند شدند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه رفتار دیگران، سر سوزنی در رفتار و گفتار اهل بیت(ع) اثر ندارد، اما آن بزرگواران، از همنشینی با افراد بدکردار و بددهن دوری می کردند، خاطر نشان کرد: یاران اباعبدالله الحسین(ع) برای آنکه به قرب الهی دست یابند با همه خلوص شهادت در پای رکاب سید و سالار شهیدان را انتخاب کردند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات