۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۵۳۰۲۵۰

اربعین حسینی ظرفیتی برای زمینه‌سازی ظهور است

مدیرکل آسیا و اقیانوسیه مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به نقش جریان پیاده‌روی اربعین حسینی در بیداری ملت‌ها گفت: حرکت اربعینی ذهن‌ها را روشن، فکرها را پویا، قلب‌ها را جلا، دل‌ها را صفا و در نهایت همه جامعه بشری را برای ظهور بقیةالله آماده می‌کند.
حجت الاسلام ملک محمدی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از تسنیم، حجت الاسلام ملک محمدی، مدیرکل آسیا و اقیانوسیه مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار با بیان اینکه اربعین به ما می‌آموزد باید یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم، افزود: اربعین حسینی از یک جهت انسان را یاد مصائب بعد از عاشورا و اسرای کربلا و نیز فرهنگ شهادت و شهادت‌طلبی و ارزش والای جهاد در راه خدا می‌اندازد.  

وی با اشاره به نقش جریان پیاده‌روی اربعین حسینی در بیداری ملت‌ها اظهار کرد: حرکت اربعینی ذهن‌ها را روشن، فکرها را پویا، قلب‌ها را جلا، دل‌ها را صفا و در نهایت همه جامعه بشری را برای ظهور بقیةالله آماده می‌کند؛ از سوی دیگر نقطه اوج قیام امام زمان(عج) در همان حوالی جغرافیایی یعنی شهر کوفه قرار دارد. از این رو نمی‌توان پیوند حسینت با مهدویت را نادیده گرفت. باید گفت اربعین حسینی قطعاً زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) خواهد بود. 

 ملک‌محمدی زیارت اربعین امام حسین(ع) را ظرفیتی مناسب برای دریافت آموزه‌های دینی معرفی کرد و افزود: آنچه باعث تداوم قیام امام حسین(ع) شد، وجود اخلاص و صفاتت پسندیده در امام حسین(ع) و یاران با وفایشان شد. از این رو در زیارت اربعین می‌خوانیم «و بَذَلَ مُهجَتَهُ فیكَ لِیَستَنقِذَ عِبادَكَ مِنَ الجَهالَةِ؛ خدایا ایشان در راه تو بذل جان کردند تا بندگانت را از جهالت بیدار کنند.»

نماینده اسبق دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معتقدم از یک میلیاردم سرمایه‌گذاری امام حسین (ع) درکربلا استفاده نکردیم، گفت: میلیاردها برابر ارزش افزوده این سرمایه‌گذاری اباعبدالله(ع) در عصر ظهور بقیةالله بهره‌برداری خواهد شد.

ملک‌محمدی  با اشاره به اینکه اگر تمام رسانه‌های جهان بخواهند حقیقت اربعین را به تصویر بکشند، توانایی آن را ندارند، گفت: در ایام پیاده‌روی اربعین شاهدیم مردم از سراسر دنیا مسیر محدودی را با شور و شوق طی می‌کنند که همگی دارای یک هدف و مقصد واحد هستند که حقیقتاً واقعیت این امر قابل وصف نیست؛ بنابراین باید خدا را شکر کنیم که عاشق امام حسین (ع) و اربعین هستیم و ان شالله امیدواریم به زودی شاهد ظهور منتقم خون شهدای کربلا حضرت بقیه الله باشیم./۹۶۹/۱۰۳/خ

ارسال نظرات