۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۵۳۰۲۳۲
مدیر مرکز تخصصی شیعه شناسی:

هسته علمی و پژوهشی طلاب در مرکز شیعه شناسی تشکیل شده است

مدیر مرکز تخصصی شیعه شناسی از تشکیل هسته علمی و پژوهشی طلاب در این مرکز خبر داد.
حجت الاسلام داعی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی اکبر داعی نژاد مدیر مرکز تخصصی شیعه شناسی حوزه علمیه قم امروز در نشست مراکز حوزوی تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی که با حضور این مرجع تقلید در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، با تأکید بر گشترس مباحث پژوهشی در کنار مسائل آموزشی گفت: مرکز تخصصی شیعه شناسی بر این مبنا فعالیت های جدید را آغاز کرده است.

وی افزود: افزون بر نشست های علمی و درس های اخلاق، هسته ای علمی و پژوهشی متشکل از طلاب و فضلای فارغ التحصیل و برخی از اعضای سطح 4 مرکز تشکیل شد که به عنوان بازویی در کنار معاونت پژوهشی در فعالیت های پژوهشی و علمی کمک کنند.

حجت الاسلام داعی نژاد با بیان این که از دیگر فعالیت های مرکز تهیه محتواهای مورد استفاده و مورد نیاز است، اظهار داشت: رویکرد مرکز این است که افزون بر نگاه آموزشی، برنامه های پژوهشی جدی داشته باشد.

وی ادامه داد: کلاس های مرکز با استفاده از بهترین اساتید بوده است که به شکل نرم افزاری تدوین شدند تا مورد استفاده دیگران نیز قرار گیرد، راه اندازی دو مجله علمی پژوهشی و تخصصی مطالعات شیعه شناختی از دیگر فعالیت های مرکز به شمار می رود.

مدیر مرکز تخصصی شیعه شناسی با بیان این که درباره پایان نامه نویسی با رایزنی حوزه بنا بر این شد که اساتید نشست هایی را داشته باشند که طلاب موضوعات خوبی را انتخاب کنند، ابراز داشت: چند طرح کلان با 60 موضوع مورد تصویب اولیه قرار گرفت.

وی عنوان کرد: فعالیت دیگر آموزش مجازی است که تا کنون حدود 750 صفحه از مباحث تشیع و مهدویت در دو سطح عمومی و تخصصی در این زمینه تدوین شده است؛ شیعه شناسی رشته ای تازه و اساتید کمی داشت که در سال گذشته 4 درسنامه با هماهنگی اساتید تدوین شد، شیعه در جهان امروز، امامت و ولایت عامه و منابع تفکر شیعه از جمله این درسنامه ها است.

حجت الاسلام داعی نژاد خاطرنشان کرد: با توجه به تأکید مرجعیت درباره مقام مسجد مقدس جمکران پس از هماهنگی ها بنا بر این شد که دو شب در هفته طلاب مرکز تخصصی شیعه شناسی در مسجد جمکران حضور داشته باشند که تا کنون 60 جلسه و 180 ساعت مراجعات و پاسخگویی وجود داشته که استقبال خوبی صورت گرفته است./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات