۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۵۳۰۲۱۲
حجت الاسلام توسلی خبر داد؛

تحصیل بیش از ۲ هزار طلبه در مدرسه امام کاظم

مدیر سطوح عالی مدرسه امام کاظم(ع) از فعالیت ۱۷ مرکز و مجموعه علمی و تخصصی در این مدرسه خبر داد.
گردهمایی مراکز حوزوی تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام توسلی مدیر سطوح عالی مدرسه علمیه امام کاظم(ع) امروز در نشست مراکز حوزوی تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی که در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، با بیان این که 17 مرکز و مجموعه علمی و تخصصی در این مدرسه فعالیت می کنند،گفت: به زودی در کنار مرکز تخصصی فقه و اصول، دروس آزاد و زبان قرار است مرکز مشاوره تأسیس شود و تشکیل مهدکودک نیز پیگیری می شود.

وی افزود: بحث استعدادیابی نیز در بین طلاب پیگیری خواهد شد، مراکز تخصصی تفسیر، مشاوره، حقوق و قضا و فقه امسال در این مدرسه فعال خواهد بود، در مجموع 2 هزار و 817 طلبه در سال گذشته در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) رفت و آمد داشتند و تحصیل کردند.

حجت الاسلام توسلی با بیان این که بیش از 330 نفر از اساتید سطوح عالی در زمینه های گوناگون در مدرسه امام کاظم(ع) تدریس دارند، اظهار داشت: در سال گذشته روزانه 442 درس برگزار شده است، در سال جدید نیز در مراحل گوناگون طلاب را تشویق می کنیم که مربوط به کیفیت حضور و نظم، ارتباط با استاد، تقریر و پژوهش است.

وی ادامه داد: بیش از 5 کارگاه روش تحقیق، پایان نامه نویسی و تحقیق نویسی در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شده است، در زمینه مباحث اعتقادی نیز کارگاه هایی مربوط به بررسی و پاسخ شبهات اعتقادی داشته ایم.

مدیر سطوح عالی مدرسه علمیه امام کاظم(ع) پس از جلسات متعدد با اساتید طرح ساماندهی دروس آزاد استخراج شد، ابراز داشت: در زمینه پژوهش نیز جشنواره ها و میزگردهای پژوهشی را خواهیم داشت، از دیگر برنامه ها جلسات رفع اشکال و مشاوره تحصیلی است، این مسائل در سطوح عالی چندان مطرح نبوده اما در این مدرسه به صورت جدی پیگیری می شود.

وی عنوان کرد: زبانکده مدرسه علمیه سال نخست با 30 نفر از طلاب آغاز به کار کرد اما در حال حاضر بیش از 400 نفر در زبان های عربی و انگلیسی آموزش می بینند؛ در بحث فرهنگی نیز فروشگاه کتاب، درس اخلاق و برنامه های دیگر را خواهیم داشت./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات