۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۵۳۰۲۰۷
عضو شورای مرکزی حزب الله:

همه دشمنان سوریه جز عربستان به شکست اعتراف کرده‌اند

عضو شورای مرکزی حزب الله تصریح کرد که همه دشمنان سوریه جز عربستان و همپیمانان آن در لبنان به شکست اعتراف کرده‌اند.
شیخ نبیل قاووق معاون رییس اجرایی حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت یکی از شهدای این حزب در منطقه عیتیت گفت: رژیم صهیونیستی وقتی برای جنگ آماده نباشد به ابزارهای تکفیری خود برای تضعیف مقاومت و به تحریم های آمریکایی برای محاصره مقاومت روی می آورد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی بارها این مساله را تجربه کرده اما تنها بر قدرت و عزم و اراده و پیروزی های مقاومت افزوده شده است.

حجت الاسلام قاووق تصریح کرد: اسرائیل امروز بر اساس سخنان وزیر جنگ اعتراف کرد که در پروژه خود در سوریه شکست خورده و بشار اسد به پیروزی رسیده است و تکیه بر ابرازهای تکفیری نتوانست هیچکدام از اهداف را محقق سازد.

وی اظهار داشت که حزب الله توانست تهدید در سوریه را به فرصت استراتژیک مبدل کند تا نقش قدرتمندتر و تاثیرگذارتر را در معادلات محلی و منطقه ای ایفا کند و هم اکنون قدرت استراتژیک بازدارندگی در برابر هرگونه پروژه صهیونیستی و تکفیری را دارد.

عضو ارشد مقاومت ادامه داد: آمریکا و همه محور مخالف سوریه به شکست خود در این کشور اذعان کردند جز عربستان و پیروان آن در لبنان که همچنان بر ادامه جنگ و برافروختن آتش جنگ در سوریه تأکید دارند. عربستان به شدت تلاش می کند تا بر عمر داعش بیفزاید و مقاومت و سوریه آسوده نباشند.

وی با اشاره به توطئه کنونی آمریکا با داعش برای ریختن خون ارتش سوری و همپیمانان آن در دیرالزور و صحرای سوریه خاطرنشان ساخت: آمریکا هیچگاه از حمایت داعش شرم نکرده و توطئه برای سنگ اندازی در برابر پیشروی ارتش سوریه به سوی فرات را مخفی نمی کند. این کشور همچنان بر استفاده از داعش برای تحقق اهداف سیاسی و میدانی خود تأکید دارد.

این روحانی لبنانی تأکید کرد که هنگامی که به جنگ علیه داعش و جبهه النصره ادامه می دهیم درصدد محافظت از دستاوردها و ثبات و حمایت از شهروندان و وطن هستیم چرا که این مساله کاملا به سود لبنان بوده و سرنوشت جنگ در سوریه نیز با سرنوشت امنیت و ثبات لبنان رابطه مستقیمی دارد.

حجت الاسلام قاووق افزایش تعداد آوارگان سوری را خطری فراتر از مرزهای جغرافیایی و حزبی و سیاسی و مذهبی عنوان کرد و گفت: اکثر وزیران و نمایندگان پارلمان و مردم گفت وگوی رسمی لبنان و سوریه برای حل مشکل آوارگان سوری را خواستارند اما برخی در برابر این مساله سنگ اندازی کرده و منتظر دستور عربستان هستند. کسانی که دستورهای خارجی را بر مصالح ملی مقدم می شمارند مرتکب خیانت ملی بزرگی در حق وطن شده اند./980/ب902/د

ارسال نظرات