۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۵۳۰۲۰۱
امام جمعه بجنورد:

دریافت سودهای مضاعف تسهیلات بانکی از مصادیق ظلم است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: امروز یکی از شاخصه‌ها و مصادیق ظلم نسبت به مردم، دریافت سودهای مضاعف تسهیلات بانکی است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار رییس امور شعب بانک مهر اقتصاد استان، اظهار کرد: عاشورا به ما درس حلال خوردن و چشم‌پوشی از مال حرام را داد.

وی افزود: یکی از درس‌هایی که امام حسین (ع) به ما داد این بود که اگر مال حرام در شکم‌هایمان انباشته شود در تشخیص حق دچار مشکل خواهیم شد و باید از حرام خوردن پرهیز کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به جمله امام حسین (ع) در روز عاشورا گفت: پیام امام به لشکر یزیدیان این بود که شکم‌های شما از حرام پر شده است و به همین دلیل حق را تشخیص نمی‌دهید که این درس بزرگی برای جوامع دینی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تأکید کرد: حرام و حلال در زندگی انسان‌ها بسیار اهمیت دارد؛ به‌گونه‌ای که اگر حتی لقمه‌ای شبهه‌ناک وارد زندگی انسان شود در زندگی او تأثیر می‌گذارد.

وی اضافه کرد: لقمه‌های حرام و شبهه‌ناک اثرات وضعی در فرزندان و حتی کلام انسان دارد و اگر در حرام و حلال بودن کسب دقت نشود بسیاری از مشکلات اجتماعی گریبان گیر او خواهد شد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: خداوند در قرآن از رباخواری به‌عنوان جنگ با خدا یاد کرده و این تنها مشکل اجتماعی است که خداوند با آن به‌شدت برخورد کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه تصریح کرد: سرمایه‌دار در مصرف سرمایه باید طوری عمل کند که نه ظلم کند و نه ظلم ببیند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امروزه از شاخصه‌ها و مصادیق ظلم می‌توان به سودهای مضاعف تسهیلات بانکی اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما از قافله اقتصاد اسلامی عقب هستیم و اگر این روند ادامه پیدا کند در آینده با مشکلات بسیار زیادی روبرو خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از مدیران بانک مهر اقتصاد خواست اکنون که تا حدی به سمت بانکداری اسلامی بدون ربا پیش رفته‌اند، این تجربیات را در اختیار مسؤولان دیگر بانک‌های کشور نیز قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: گسترش بانکداری اسلامی مایه مباهات جامعه اسلامی است و باید بیشتر از این‌ها در این زمینه اقدام صورت بگیرد./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات