۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۵۳۰۱۹۴
امام جمعه آغاجاری خبر داد؛

نخستین حوزه علمیه شهرستان آغاجاری تا پایان سال افتتاح می شود

امام جمعه آغاجاری از افتتاح همزمان نخستین حوزه خواهران و برادران در شهرستان آغاجاری تا پایان سال جاری خبر داد.
امام جمعه آغاجاری

حجت الاسلام سید میثم موسوی، امام جمعه آغاجاری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به محرومیت های اقتصادی، معیشتی و فرهنگی شهرستان ابراز داشت: مطالعه های زیربنایی بسیاری در راستای تغییرات بنیادی فرهنگ شهرستان انجام شد که در این میان ترویج مسائل دینی و آن هم با وجود کارشناسان دینی مورد توجه قرار گرفت.

امام جمعه آغاجاری با بیان اینکه در خوزستان با نظارت و اشراف آیت الله موسوی جزایری بر مسائل فرهنگی شاهد تحولات چشمگیری هستیم، افزود: حوزه های بسیار پویایی در شهرستان ها گسترش و برکت های بسیاری حاصل شد که قطعا شهرستان آغاجاری هم مستثنی از این قاعده نیست.

رییس شورای فرهنگ عمومی آغاجاری با اشاره به اینکه شهرستان نیازمند طلاب، روحانیان و فضلای بومی است، اظهار داشت: یکی از معضلات شهرستان آغاجاری کمبود روحانی بود که طی دو سال اخیر حضور روحانیان از 150 درصد بیشتر شده و همین طور تعداد اقامه نماز جماعت در مساجد 200 درصد افزایش یافته است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه رفع فقر فرهنگی نیازمند حوزه های علمیه است، تصریح کرد: با همکاری مسؤولان مربوطه مبلغی بالغ بر 6 میلیارد ریال برای احداث نخستین حوزه علمیه شهرستان اختصاص یافت و در این باره کارهای اداری در حال انجام شدن است که امیدواریم در کمترین زمان ممکن شاهد افتتاح حوزه باشیم.

وی بیان داشت: افتتاح حوزه علمیه خبری مسرت بخش برای مردم مذهبی و سنتی شهرستان آغاجاری است که پیش از آن خواهان حوزه بودند و این حوزه در زمینی به مساحت بالغ بر 3 هزار متر افتتاح می شود.

امام جمعه آغاجاری با بیان اینکه حوزه در ساختمانی با زیربنای آماده استقرار خواهد یافت، تصریح کرد: این حوزه نزدیک به مصلای نمازجمعه و محل احداث دفتر و منزل امام جمعه شهرستان است.

رییس شورای فرهنگ عمومی با اشاره به اینکه پس از خرید ساختمان حوزه و مسائل اداری به مسائل آموزشی ورود پیدا می کنیم، اظهار داشت: بنا داریم حوزه خواهران و برادران همزمان با یکدیگر افتتاح شوند و نام دو حوزه پس از مشورت با زعیم حوزه علمیه خوزستان و مدیر حوزه علمیه استان انتخاب خواهد شد./9456/ت302/ب1

ارسال نظرات