۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۵۳۰۱۸۹
امام جمعه تبریز خبر داد؛

حضور هزار روحانی برجسته در اجلاسیه علمای بلاد شمال غرب

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: هشتمین اجلاسیه علمای بلاد منطقه شمالغرب کشور ۲۶ و ۲۷ مهر ماه به میزبانی تبریز و در سالن همایش‌های مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار می شود.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی  امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به برگزاری اجلاسیه منطقه‌ای علمای بلاد در تبریز اظهار داشت: این همایش با حضور بیش از هزار عالم برجسته منطقه شمال‌غرب کشور همراه خواهد بود.

وی با بیان این‌که برگزاری اجلاسیه اتفاقی بسیار مبارک در راستای همگرایی روحانیان و فضلای برجسته آذربایجان در مقابله با آسیب‌های اجتماعی است، خاطرنشان کرد: امیدوارم با فعالیت و تلاش ارزشمند اعضای شوررای فرهنگ عمومی استان، اجلاسیه در شأن نام تبریز به صورت مطلوب برگزار شود.

امام جمعه تبریز با اعلام این‌که هزار روحانی برجسته در اجلاسیه علمای بلاد شمال غرب حضور خواهند داشت، گفت: هشتمین اجلاسیه علمای بلاد منطقه شمالغرب کشور در تاریخ ۲۶ و ۲۷ مهر ماه به میزبانی تبریز و در سالن همایش‌های مصلای اعظم امام خمینی(ره) با حضور شخصیت‌های برجسته حوزوی برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که امسال آئین های عزاداری و سوگواری دهه اول محرم باشکوه‌تر از هر سال برگزار شد، گفت: صدا و سیمای استان نیز در انعکاس شکوه عزاداری های استان اقداماتی ارزشمند داشته اند که جا دارد از دیگر رسانه‌های استان تجلیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه با انتقاد از این‌که متأسفانه مساجد متولی خاص ندارند، اظهار داشت: سازمان اوقاف در خصوص هیأت امنا، سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص انجمن های اسلامی، سپاه در خصوص پایگاه های مقاومت و وزارت ارشاد در زمینه کانون های فرهنگی هنری مسؤولیت دارند، اما درد اصلی این است که مساجد متولی واحدی ندارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که تعدد متولیان مساجد موجب شده اکنون در خصوص مساجد آمارهای دقیق و مستند نداشته باشیم، افزود: نیازمند برنامه ریزی صحیح و اصولی برای مساجد هستیم، گاه شاهد اختلاف میان متولیان مساجد هستیم؛ که بایستی از سوی مرجعی رسیدگی شود.

همچنین مجید خدابخش، استاندار آذربایجان‌شرقی در سخنانی با بیان این‌که 20 مورد از آسیب‌های اجتماعی موجود در کشور جمع‌بندی و خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیده است، گفت: رفع مشکالات مربوط به اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، مسائل اخلاقی و شناسایی نقاط حاد از جمله موارد اصلی و مورد تأکید رهبر انقلاب است.

وی ادامه داد: هر یک از این موارد می‌تواند در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان مورد بررسی قرار گیرد و وضعیت آذربایجان‌شرقی در این مسائل مورد تحلیل واقع شود؛ برای تحقق این امر نیازمند آمارهای صحیح و دقیق هستیم که امیدواریم هر یک از دستگاه‌های متولی امر مستندات لازم را در این زمینه ارایه دهند./935/پ202/ب1

ارسال نظرات