۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۳۰۰۱۶
آیت‌الله خاتمی:

مسؤولان با سایت‌های ضد انقلاب قاطعانه برخورد کنند/ برجام قابل مذاکره مجدد نیست

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به هجمه‌های اخیر علیه رییس قوه قضائیه، منشأ این هجمه‌ها را یک سایت تأمین شده از سوی بهایی‌ها معرفی کرد و از مسؤولان خواست که با سایت‌های ضد انقلاب قاطعانه برخورد کنند.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به هجمه‌های اخیر به رییس قوه قضائیه، گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی، مسؤولان عالی‌رتبه نظام هدف تخریب بوده‌اند که ما هرگز تخریب آیت‌الله دکتر بهشتی را یادمان نرفته است.

وی با بیان این‌که منافقان اوایل انقلاب به ترور فیزیکی روی آوردند و اکنون وارد ترور نرم‌افزاری شده‌اند که تخریب رییس مجتهد قوه قضائیه نمونه آن است، ریشه این حرکات را روشن دانست و اظهار داشت: قوه قضائیه عزمش را جزم کرده است که با مفسدان اقتصادی قاطعانه برخورد کند.

ایستادگی محکم رییس قوه قضائیه در برابر فتنه‌گران

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: رییس قوه قضائیه محکم در برابر فتنه‌گران ایستاده و این هم هزینه آن است، خود ایشان  متوجه هستند که با این ترفندها می‌خواهند او را از هدف والایش باز دارند که هرگز نخواهند نتوانست.

وی با اشاره به این‌که وزیر اطلاعات و رییس سازمان اطلاعات سپاه این تهمت‌ها را تکذیب کرده‌اند، افزود: رییس سازمان اطلاعات سپاه گفته است که طی ماه‌های آینده شاهد اتهام‌زنی به دیگر مسؤولان کشور خواهیم بود.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: ملت ایران در برابر همه خبرهای اینها یک علامت سؤال بزرگ می‌گذارند و این گامی در برابر بصیرت است و هرگز اخباری که از ناحیه بی‌تقواها داده می‌شود را نباید گوش کرد و ترتیب اثر داد.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که نظام اسلامی ایران مقتدر است و قطعا مسؤولان نظام می‌دانند که منشأ این شایعات سایتی است که بهایی‌ها آن را تأمین می‌کنند، از مسؤولان خواست که با این سایت‌های ضد انقلاب قاطعانه برخورد کنند.

موضع مسؤولان درباره برجام در شأن ملت ایران است

وی در ادامه به سخنان جدید آمریکایی‌ها مبنی بر گفت و گوی مجدد درباره برجام اشاره کرد و با بیان این‌که آمریکا هم جسم برجام و هم روح آن را نقض کرده و هیچ چیز از برجام باقی نگذاشته است، ابراز کرد: مسؤولان ما یکصدا می‌گویند که برجام قابل مذاکره مجدد نیست که این موضع را که در شأن ملت ایران است را تقویت می‌کنیم.

آیت‌الله خاتمی همچنین از مسؤولان خواست که به خدا و مردم اعتماد کنند و به حمایت اروپا دل نبندند، چرا که اگر اروپا بین ایران و آمریکا بخواهد یکی را انتخاب کند، آمریکا را انتخاب می‌کند.

همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق خیانت بود

وی انجام همه‌پرسی در اقلیم کردستان را محکوم کرد و با بیان این‌که متأسفانه مسؤولان کردستان عراق گوششان به حرف حساب بدهکار نبود و سرانجام سوم مهر با همه‌پرسی خیانت را صورت دادند، به رسمیت نشناختن این همه‌پرسی از سوی کشورهای مختلف جهان را به فال نیک گرفت.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جهان همه‌پرسی اقلیم کردستان را به رسمیت نشناخت، آمریکا هم بیانیه داد و گفت که به رسمیت نمی‌شناسد و حتی رژیم صهیونیستی که قبل از همه‌پرسی حمایت می‌کرد، از آن حمایت نکرد.

وی وحدت و هم‌پیمانی بین عراق، ایران و ترکیه در این زمینه را راهکار خواند و گفت: باید تا دیر نشده مسؤولان پیمانی قوی با هم ببندند و نگذارند این بذر جان بگیرد و توطئه را در نطفه خفه کنند.

آمریکایی‌ها تأمین امنیت را از نیروی انتظامی ایران یاد بگیرند

آیت‌الله خاتمی همچنین حادثه لاس وگاس در آمریکا را که بر اثر آن شصت نفر کشته و حدود پانصد نفر زخمی شدند محکوم کرد و با بیان این‌که ما هر حادثه تروریستی را در هر جای جهان باشد محکوم می‌کنیم، افزود: در خبرها آمده بود که ۷۲ دقیقه این قاتل با آرامش چند خشاب عوض کرده و این همه آدم را کشته است که این نشان می‌دهد آمریکا مقتدر نیست.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که آمریکایی‌ها بیایند از نیروی انتظامی ایران اسلامی یاد بگیرند که قبل از انجام هر توطئه‌ای، توطئه‌گر را سر جایش می‌نشانند، تصریح کرد: مردم آمریکا از دولتمردان خود بخواهند به جای فضولی در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی، به فکر کشور و امنیت شهروندان خود باشند.

وی در ابتدای سخنان خود با تشکر از حضور پرشور مردم در مجالس عزای حضرت سیدالشهدا(ع)، گفت: ملت ایران با این روحیه حسینی که دارند دیگر روی ذلت را نخواهند دید؛ ملتی که فرهنگ هیهات من الذله‌اش در جانشان نشسته است، به فضل خدا همیشه عزیز خواهند بود.

آیت‌الله خاتمی همچنین از تشییع جنازه با شکوه شهید محسن حججی در مشهد، تهران و اصفهان تقدیر کرد و افزود: تجلیل از شهید حججی تجلیل از تمام شهدای مدافع حرم و بلکه بالاتر تجلیل از همه شهیدان بود.

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته نیروی انتظامی، اظهار داشت: نیروی انتظامی در عرصه‌های مختلف مبارزه با مواد مخدر، قاچاق کالا، مزاحمان نوامیس و مقابله با ارازل و اوباش حضور قاطعانه دارند و مردم از صمیم جان علاقه‌مند به فرزندان خدوم عرصه امنیت هستند./920/۲۰۱/ح

ارسال نظرات