۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۵۲۹۹۷۷
مسؤول دادگاه عالی تشخیص صلاحیت قضات:

حمایت آمریکا از تروریسم جهان را ویران کرده است

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی با تأکید بر این که حمایت آمریکا از تروریسم جهان را ویران کرده است، گفت: آمریکا با شیطنت‌های خود تلاش می‌کند شرایط منطقه را به نفع خود تغییر داده و رژیم صهیونیستی را در حاشیه‌ای امن قرار دهد.
محمد سلیمی

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سلیمی، مسؤول دادگاه عالی تشخیص صلاحیت قضات، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: از ویژگی‌های یک مسلمان حقیقی این است که هیچ‌گاه با اعمالی همچون ترور آسایش جامعه را سلب نمی‌کنند.  

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که مسلمانان در مقابل دستورات خداوند متعال خود را تسلیم می‌کنند، اظهار داشت: استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا است که بر خون، جان و امنیت مردم جهان و حتی مردم آمریکا هیچ ارزش و اعتباری قایل نمی‌شوند.

وی با اشاره به سخنرانی کلینتون در کمپین انتخاباتی خود که داعش را دست‌ پرورده آمریکا معرفی کرد، افزود:‌ اگر آمریکا کوچک‌ترین اهمیتی بر بشریت قایل بود، هرگز گروهی همچون داعش  ایجاد نمی‌کرد.

مسؤول دادگاه عالی تشخیص صلاحیت قضات ابراز داشت: دولت‌ آمریکا چگونه می‌تواند مردم کشور‌هایی که درگیر مبارزه با گروه تکفیری وهابی داعش هستند، از ورود به آمریکا منع کند. مگر جوانان این کشور‌ها خود قربانی این گروه تروریستی نیستند!

وی تصریح کرد: سالانه بیش از 12 هزار انسان در داخل آمریکا به دست همشهریان خود کشته می‌شوند اما آمریکا هیچ‌گاه نمی‌گوید این انسان‌ها تروریست هستند.

استاد مرکز علوم تخصصی فقه و قضای حوزه علمیه با تأکید بر این که حادثه اخیر در آمریکا نشان از عمق شکاف‌‌های اجتماعی در این کشور است، گفت: آمریکا در تربیت جوانان خود موفق نبوده است و به آنها نیاموخته است که خون مردم محترم است و نباید بی‌دلیل بر آن بی‌حرمتی شود.

وی عنوان کرد: کشوری که به دیگر کشور‌ها از جمله عراق، افغانستان، ویتنام، سوریه، عراق، یمن و... تجاوز می‌کند و انسان‌ها را به خاک و خون می‌کشد؛ نمی‌تواند انتظار داشته باشد که هیچ حادثه‌ای در خاکش رخ ندهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی اظهار داشت:‌ آمریکا داعش را حمایت می‌کند، اگر لطف و عنایت خاص خداوند متعال نبود، اکنون دولتی تروریستی در خاک سوریه و عراق ایجاد شده بود.

وی با تأکید بر این که حمایت آمریکا از تروریسم جهان را ویران کرده است، گفت: آمریکا با شیطنت‌های خود تلاش می‌کند شرایط منطقه را به نفع خود تغییر داده و رژیم صهیونیستی را در حاشیه‌ای امن قرار دهد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: آمریکا با همراهی رژیم صهیونیستی از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند و اخیراً نیز به واسطه بزل و بخشش‌های این رژیم غاصب، کردستان عراق را تحت شعاع قرار داده است.

وی با اشاره به سخنان امام راحل(ره) که فرموده بود آمریکا شیطان بزرگ است، تصریح کرد: دلبستن به رویاها و وعده‌های فریبنده آمریکا کار عبثی است چرا که دولتمردان آمریکایی اگر بتوانند، جهان را ویران می‌کنند.

مسؤول دادگاه عالی تشخیص صلاحیت قضات خاطرنشان کرد: آمریکا چه در دوران گذشته و چه در عصر کنونی، هر زمانی که احساس کرده است قدرت دفاعی کشوری ضعیف شده است به سرعت به آن هجوم برده و با مستقر کردن سربازان خود آن سرزمین را استعمار می‌کند./878/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات