۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۵۲۹۹۴۹
رحیم پور در گفت وگو با خبرنگاران:

مشکل کردستان عراق با گفت وگو قابل حل است/ ایران توانایی بازنگهداشتن یا بستن هر مرزی را دارد

معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه گفت: کردها از برخی تبعیض ها ناراحت هستند و مشکل کردستان عراق با گفت و گو قابل حل است.
ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه در حاشیه دیدار با برخی از مراجع تقلید و علما در قم در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه تحولات  منطقه سرعت بسیار زیادی دارد، اظهار کرد:  ما در روزهای اخیر شاهد این بودیم که رییس جمهور ترکیه به ایران سفر کرد و همزمان پادشاه عربستان نیز به روسیه سفر کرده است.

وی سفر اردوغان به تهران را یک سفر دیپلماتیک بسیار حساس ومهم ذکر کرد و افزود: در طول چهار سال گذشته سفری با اهمیت این سفر وجود نداشته است و این سفر در ارتباط با تحولات منطقه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و میتواند نقش بزایی در منطقه ایفا کند.

رحیم پور گفت: کشورهای منطقه با یک مشکل بزرگی به نام داعش مواجه هستند، در حالی که ما بیش از 80 درصد این مشکل را حل کردیم و داعش با نابودی مواجه است، اسرائیل و کشورهای همپیمان او در منطقه به دنبال ایجاد مشکل جدیدی در منطقه هستند و ما باید با هشیاری کامل با آن ها مواجه شویم.

وی با بیان اینکه فرق داعش با مشکل کردستان عراق این است که کردها از خود ما هستند، خاطرنشان کرد: کردها از برخی تبعیض ها ناراحت هستند و مشکل کردستان عراق با گفت و گو قابل حل است.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه با اشاره به انجام مذاکرات با کشورهای ترکیه، عراق و سوریه در ارتباط با موضوع کردستان عراق، اظهار کرد: ما پیشنهادات خود را در ارتباط با این موضوع مطرح کرده است ولی همه توجه داشته باشند که ایران همانگونه که مرزهای قطر را در زمان تحریم باز نگهداشت و این کشور را نجات داد این قدرت را دارد که سایر مرزها را ببندد و یا باز نگهدارد./858/ ۲۰۲/ص

 

ارسال نظرات