۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۵۲۹۹۱۳
رسانه های امروز در یک نگاه؛

نگاه به شرق اردوغان

اهمیت راهبردی تعامل ایران و ترکیه، اقتصاد رياضتي، نعل وارونه به اقتصاد مقاومتي، دیپلماسی لبخند را پایان دهید!، درسنامه شهيد حججي، اردوغان و چرخش به شرق بخشی از مهم ترین عناوین رسانه های امروز است.
مطبوعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اهمیت راهبردی تعامل ایران و ترکیه، اقتصاد رياضتي، نعل وارونه به اقتصاد مقاومتي، دیپلماسی لبخند را پایان دهید!، درسنامه شهيد حججي، اردوغان و چرخش به شرق بخشی از مهم ترین عناوین رسانه های امروز است که اکثر آنها به سفر اخیر اردوغان رییس جمهور ترکیه به کشور ایران و دیدارشان با رهبر معظم انقلاب پرداختند.

روزنامه قدس در یادداشتی با اشاره به سفر اخیر اردوغان به کشور ایران نوشت سفر اخیر رییس جمهور ترکیه به ایران را می توان در واقع تغییر مسیر سیاست های این کشور نسبت به منطقه دانست چرا که در تحولات اخیر منطقه و حضور داعش در کشورهای سریه و عراق کشور ترکیه کاملا مخلف با سیاست های ایران و عراق و سوریه را دنبال می کرد و و از سیاست های کشورهای غربی و آمریکا نسبت به منطقه کاملا حمایت می کرد.

با توجه به مسأله استقلال کردستان و همه پرسی انجام شده در کردستان عراق و قدرت نمایی بارزانی در منطقه و بدعهدی های انجام شده از سوی کشورهای غربی نسبت به ترکیه دلایلی است که این کشورها احساس خطر کند و در سیاست های خود با کشورهای ازجمله ایران و سوریه و عراق هم سو شود.

گفتنی است رسانه ها به موضوعات دیگری از جمله اقتصاد مقاومتی اشاره کردند که آنها در ذیل با هم می خوانیم.

اهمیت راهبردی تعامل ایران و ترکیه

روزنامه جام جم در یادداشتی نوشت: رفت‌و‌آمدهای مقامات عالی‌رتبه نظامی و امنیتی دو کشور از جمله سفر سردار باقری و سفر رئیس ستاد ارتش ترکیه به ایران همچنین سفر دیروز اردوغان به تهران نشان‌دهنده اوج همکاری‌های راهبردی و استراتژیک میان جمهوری اسلامی ایران و ترکیه است.

ادامه مطلب...

اقتصاد رياضتي، نعل وارونه به اقتصاد مقاومتی

روزنامه جوان نوشت: مدتي است كه كارشناسان اقتصادي دولت با تكيه به برخي «ابرچالش‌هاي اقتصادي» گزينش شده، تنها راه برون رفت از وضعيت آشفته و اسف‌بار اقتصادي و بازگشت رونق به كشور را، تجويز نسخه‌هاي اقتصاد رياضتي آن هم با دلتا ايكس بالا مي‌دانند.

ادامه مطلب...

دیپلماسی لبخند را پایان دهید!

روزنامه رسالت در سرمقاله امروز خود نوشت: ادبیات دیپلماسی خارجی ما باید تغییر یابد. دیپلماسی لبخند را باید پایان داد و به جای آن اخم و خشم را باید نشان داد. این دیپلماسی در گذشته جواب داده است و آمریکا را قدم به قدم از حضور در منطقه عقب نشانده است.

ادامه مطلب...

درسنامه شهيد حججي

روزنامه جوان نوشت: تحليل شخصيت، شهادت و وصيت شهيد محسن حججي مي‌تواند يك درسنامه كامل براي جوانان انقلابي باشد.

ادامه مطلب...

اردوغان و چرخش به شرق

روزنامه قدس در یادداشتی نوشت: سفر رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه به تهران و رایزنی وی با مقامات بلند پایه جمهوری اسلامی، به شکل گیری یک بلوک جدید منطقه ای منجر خواهد شد.

ادامه مطلب...

محاسبات یک دیوانه!

روزنامه کیهان در یادداشت امروز خود نوشت: با عملکرد خاص دولت آقای روحانی، ترامپ بهانه و دستاویزی برای اعلام عدم پایبندی ایران به تعهدات برجامی خود ندارد و تنها گزینه پیش روی او آن است که اعلام کند ادامه این مسیر با منافع ملی آمریکا در تضاد است.

ادامه مطلب...

آدرس غلط ترامپ در مورد حادثه لاس‌وگاس

روزنامه رسالت نوشت: ریيس جمهور ايالات متحده آمريکا به مانند ديگر مقامات آمريکايي همچنان سعي دارد با ارائه آدرس‌هاي نادرست و گمراه کننده در خصوص حادثه لاس وگاس، مانع از آگاه سازي شهروندان اين کشور در خصوص نقش مقامات آمريکايي در اين حادثه شود.

ادامه مطلب...

در پایان گفتنی است با توجه به دیدار و سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب با خانواده شهید حججی می توان به جرأت به این نکته اشاره کرد که شهید حججی می تواند به عنوان یک درسنامه برای جوانان انقلابی باشد و به این نکته توجه داشته باشند که باید در برابر ظلم ستیزی باید ایستادگی کرد./۱۳۲۵//۳۰۲/خ

ارسال نظرات