۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۵۲۹۸۹۶

انتقاد آیت الله نوری همدانی از کم‌توجهی دولت به نظرات مراجع تقلید

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در ارتباط با بی‌اعتنایی دولتی ها به نصایح و نظرات مراجع تقلید، گفت: بارها در دیدار مسؤولان اعلام کردیم که دیرکرد بانک ها حرام است؛ ولی متاسفانه به این نصایح کم توجهی می‌شود.
حضرت آيت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار معاون وزیر امور خارجه با اشاره به کشتار مردم میانمار، در سخنانی گفت: مسئله میانمار تنها مشکل جهان اسلام نیست و جهان اسلام از مشکلات بسیار زیادی رنج می برد.

وی بزرگترین علت بروز این مشکلات را بی توجهی به تعالیم قرآنی عنوان کرد و افزود: در اسلام احکام و تعالیم قرآنی به مرز جغرافیای خاصی اختصاص ندارد و وظیفه هر مسلمانی است که در هرکجا ظلمی مشاهده کرد در برابر ظالم بایستد و از حق مظلوم دفاع کند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم با انتقاد از اهدای جایزه صلح نوبل به خانم سوچی  درمیانمار، تصریح کرد: متاسفانه هرکسی که بیشتر به مسلمانان ظلم می کند از جانب دشمنان تشویق می شود و به او جایزه صلح نوبل را اهدا می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما باید ابتدا در داخل کشور اتحاد داشته باشیم و با دشمنان مقابله کنیم، اظهار کرد: یکی از نمونه های این موضوعات فتنه سال 88 است که ما از آن تاریخ به بعد سفرهای بسیار زیادی داشتیم و در ازین زمینه روشنگری کریم؛ ولی پشتیبانی خوبی از ما در این زمینه صورت نگرفت.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: در دولت قبل سفرهای خوبی به برخی کشورهای جهان انجام دادم که حمایت های خوبی از آن شد؛ ولی متاسفانه برخی هیچ اعتنایی به این گونه سفرها نکردند.

وی با بیان اینکه حوزه و روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی ایفا کرده است، گفت: شما (مسوولان) وقتی به کشوری سفر می کنید به ساختمان وزارت خانه ها می روید و تنها با مسؤولان آن کشور دیدار می کنید؛ ولی وقتی ما به عنوان یک عالم دینی سفر به کشوری می رویم با تمام اقشار مختلف آن سرزمین دیدار داریم و این امر تاثیر بسیار زیادی در بین مردم آن کشور خواهد داشت.

این مرجع تقلید با بیان ضرورت تعامل بیشتر دولت با علما و مراجع تقلید، تصریح کرد: باید توجه داشته باشید که ما و شما(مسؤولان) بدون یکدیگر نمی توانیم موفق باشیم و ایستادگی در برابر دشمنان نیازمند وحدت و یکدلی است.

وی اضافه کرد: اگر ما وحدت داشتیم عربستان اینگونه به میدان نمی آمد که با منطق پول خود به حمایت از کشورهای منطقه بپردازند که حتی عزاداری برای امام حسین(ع) در کشورهایی از قبیل امارات، بحرین و مصر ممنوع اعلام شود و با عزاداران حسینی برخورد شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه ما باید در داخل و با حفظ وحدت در مقابل دشمنان بایستیم، بیان کرد: نباید طوری شود که یک روزنامه نویس در ارتباط با موضوع جدایی طلبی کردستان از عراق بگوید حق با کردستان عراق است.

وی با اشاره به وحدت دشمنان در مقابله با اسلام و تشیع در جهان، تاکید کرد: دشمنان هیچگاه به ما میدان نخواهند داد و این خود ما هستیم که باید وسیله ارتباط با مراکز علمی در جهان اسلام و سایر کشورها را فراهم سازیم و ما باید از راه های مختلف با علمای سایر کشور ها ارتباط برقرار کنیم.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم در ارتباط با مسائل داخلی کشور بیان کرد: بارها در دیدار وزرا و مسؤولان دولتی اعلام کردیم که اخذ دیرکرد بانک ها حرام است؛ ولی همین که پای خود را از دفتر بیرون می گذارند نصایح و نظرات مراجع تقلید را فراموش می کنند!/858/ ۲۰۱

ارسال نظرات