۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۵۲۹۵۳۳
مدیر مدرسه علمیه علوی مطرح کرد؛

سند ۲۰۳۰ نمونه بارز سرمایه‌گذاری دشمن برای ضربه زدن به آينده جامعه

حجت‌الاسلام اقبالی گفت:‌ والدین در هنگام حضور فرزندانشان در مراکز آموزشی بیشتر نظارت داشته باشند، چراکه دشمن برای ضربه زدن به جامعه در زمینه آموزش و پرورش بسیار سرمایه‌گذاری کرده است.
حجت الاسلام مهدی اقبالی تربیت فرزند

حجت‌الاسلام مهدی اقبالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حدیث نبوی «كُلُّكُم راعٍ وَ كُلُّكُم مسؤول عَنْ رَعيتِه» گفت: مادر در خانواده مسؤول نگهداری از همسر، خانه و فرزندان است؛ مسؤولیت تربیت فرزندان بر عهده والدین بوده و مادر در این زمینه از نقش کلیدی‌تری برخوردار است.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم با بیان اینکه امام سجاد(ع) در دعایی به محضر خداوند عرضه داشتند «و اعنی علی تربیتهم و تادیبهم و برهم؛ مرا در تربیت (راه پسندیده نمودن) و نیکی کردن در حق ایشان(فرزندان) یاری فرما» اظهار داشت: این دعا نشانگر این است که مسأله تربیت فرزندان موضوعی بسیار سخت و دشوار است و نیاز به دقت نظر فراوان دارد.

والدین ضمن آموزش باید نظارت داشته باشند

وی ادامه داد: ضروری است والدین احکام الهی را به صورت کامل به فرزندانشان بیاموزند تا بعد معنوی در وجودشان تقویت شود؛ پدر و مادر نمی توانند فرزند خود را رها کنند، بلکه همواره باید ضمن آموزش، نظارت کامل نیز بر رفتار وی داشته باشند.

حجت‌الاسلام اقبالی با اشاره به اینکه والدین باید در تمام مراحل زندگی مراقب فرزند خودشان باشند، عنوان کرد: در مسأله نظارت والدین بر رفتار فرزندان باید متناسب با شرایط باشد؛ یعنی اگر شرایط، نظارت مستقیم را ایجاب می کند، باید از طریق نظارت مستقیم و یا اگر شرایط، نظارت غیر مستقیم و مخفیانه را ایجاب می کند باید به صورت غیر مستقیم بر رفتار فرزندان نظارت داشته باشند.

پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: والدین حتی در دانشگاه و بعد از ازدواج هم باید بر رفتار فرزندان نظارت کنند؛ البته ناگفته نماند که نظارت بر رفتار فرزندان بعد از ازدواج باید به گونه ی باشد که دخالت در زندگی مشترک آنها محسوب نشود.

سند 2030 نمونه بارز سرمایه‌گذاری دشمن برای ضربه زدن به آينده جامعه

وی با بیان اینکه محیط آموزشی بسیار اثرگذار است، ابراز داشت:‌ همین موضوع این ضرورت را ایجاد می کند که والدین در هنگام حضور فرزندانشان در مراکز آموزشی بیشتر نظارت داشته باشند، چراکه دشمن برای ضربه زدن به جامعه در زمینه آموزش و پرورش بسیار سرمایه‌گذاری کرده است؛ نمونه بارز سرمایه‌گذاری دشمن در زمینه آموزش و پرورش برای ضربه زدن به جامعه، سند 2030 است.

حجت‌الاسلام اقبالی تأکید کرد: محیط های آموزشی همانگونه که می تواند زمینه رشد دانش‌آموزان را فراهم کنند، پتانسیل فراهم‌آوردن زمینه های انحراف دانش‌آموزان را نیز در بر دارند؛ بنابراین والدین نباید از نظارت بر مربیان و فرزندان در مدرسه ها غافل شوند، از طرفی هم مسؤولان در مدرسه باید بدانند که این دانش‌آموزان امانات خانواده‌ها و سرمایه‌های آینده کشور هستند، برای همین نسبت به تربیت بهتر آنها اهتمام بیشتری بورزند.

تأثیر تفکر معلم در تربیت نسل آینده

مدیر مدرسه علمیه علوی قم در پایان با اشاره به آيه شریفه «فَلْیَنْظُرِ الْإِنْسانُ إِلى طَعامِهِ» بیان کرد: برخی از مفسران گفته‌اند که مراد از واژه « طَعامِهِ»، «مُعلِمِه» است، یعنی اگر معلم تفکرات و اعتقادات پاک و رفتاری انقلابی داشته باشد، به یقین دانش‌آموزان نیز بر اساس این تفکرات و اعتقادات، انقلابی بار خواهند آمد، اما اگر غیراز این باشد در آینده دانش‌آموزانی سکولار مسلک خواهیم داشت./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات