۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۵۲۸۰۲۸
رزمایش سپاه و ارتش در غرب کشور؛

تمرین رزم در مرز

رزمایش امنیتی «محرم» روز گذشته دوم مهرماه با رمز مقدس «یا حسین(ع)» با حضور سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان و مسوولان عالی رتبه نظامی در منطقه عمومی شمال غرب کشور آغاز شد.
رزمایش ولایت 2 ویژه طلاب و روحانیان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از صبح نو، رزمایش امنیتی «محرم» روز گذشته دوم مهرماه با رمز مقدس «یا حسین(ع)» با حضور سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان و مسوولان عالی رتبه نظامی در منطقه عمومی شمال غرب کشور آغاز شد. تاخت شبانه، آتش و انفجارات و عملیات گشت و شناسایی در مناطق مرزی و ایست و بازرسی از اقدامات صورت گرفته در روز نخست رزمایش بود.

تک سنگین تکاوران سپاه در ارتفاعات اشنویه
سردار شهسواری، سخنگوی رزمایش امنیتی محرم در حاشیه این رزمایش با اشاره به این که مرحله اصلی رزمایش امنیتی محرم با انجام عملیات تک به ارتفاعات کفارستان آغاز شده گفت: در این مرحله از رزمایش آتش سنگین ادوات توپخانه، تک سنگین نیروهای تکاور با پشتیبانی تانک‌های S۷۲T نیز انجام شد. وی باموفقیت آمیز ارزیابی کردن رزمایش امنیتی محرم عنوان داشت: هدف از برگزاری این رزمایش ارتقای آمادگی رزمی و تجهیزاتی و تخصصی رزمندگان است.

انجام عملیات‌های ترکیبی

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در حاشیه رزمایش محرم عنوان داشت: مهم‌ترین هدف ما در رزمایش ایجاد هماهنگی و اجرای عملیات ترکیبی رسته‌ها با یکدیگر بوده است که به فضل الهی این امر محقق شد. فرمانده نیروی زمینی سپاه تشریح کرد: در این رزمایش علاوه بر اینکه یگان‌های مختلف به تمرین آمادگی‌های خود پرداختند، هماهنگی آنها با یکدیگر و در شرایط واقعی به نمایش درآمد. وی افزود: منطقه رزمایش از مناطق مورد علاقه ضدانقلاب در گذشته بوده که با انجام رزمایش‌ها و عملیات‌های مقتدرانه سپاه در آن منطقه از لوث اشرار و ضدانقلاب پاک شد. سردار پاکپور با اشاره به نقش، اهمیت و جایگاه مأموریت‌های قرارگاه‌های عملیاتی سپاه در برقراری امنیت پایدار مناطق مرزی، اظهار کرد: قرارگاه‌های نیروی زمینی سپاه از جمله قرارگاه قدس و حمزه سیدالشهداء (ع) به طور دائم و مستمر در حال انجام عملیات، رزمایش و تمرین آمادگی‌اند.

رزمایش مأیوس کننده برای دشمن

سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه هم در حاشیه رزمایش امنیتی محرم اظهار داشت: امنیت از اهمیت فوق العاده ای در نظام دفاعی ما برخوردار است، به ویژه در شرایطی که در کشورهای پیرامونی ما کانون‌هایی از نا امنی و بحران شکل گرفته و راهبرد کشورهای سلطه طلب و بیگانه چون آمریکا و انگلیس و برخی رژیم‌های متحد آن‌ها در منطقه، ایجاد تغییرات ژئوپلتیک در جهان است. وی افزود: استکبار جهانی و هم پیمانانش تلاش می‌کنند تا نقشه ژئوپلتیک جهان را تغییر دهند.  جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما برای امنیت ملت ایران به برگزاری رزمایش‌هایی از این دست اقدام می‌کنیم، اظهار داشت: به دلیل آنکه اقتدار مرزها برای ما از اولویت‌های اصلی به شمار می‌رود، تسلط ما بر مرزها در این زمینه بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

سردار سلامی در ادامه خاطرنشان کرد: ما برای برقراری کامل امنیت به ویژه درمرزها، هم در میدان عمل دشمنان را تعقیب می‌کنیم و هم آمادگی دفاعی خود را نمایش می‌دهیم. وی با تاکید بر اینکه امنیت مناطق مرزی ارجحیت پیوسته و توقف ناپذیر استراتژی دفاعی ماست، اظهار کرد: برگزاری رزمایش امنیتی محرم و سایر رزمایش‌های نیروهای مسلح، برای ما امنیت آفرین و آرامش بخش و برای دشمن مأیوس کننده خواهند بود. سردار سلامی در پایان با بیان اینکه سلاح‌های ما برای دفاع در برابر تهاجمات زمینی، هوایی و دریایی کافی است؛ خاطرنشان کرد: آنچه مهم است هماهنگی اجزای دفاع کننده ما اعم از نیروهای مردمی، هوانیروز، توپخانه و زرهی است که در این رزمایش به آن پرداخته شد و با موفقیت به انجام رسید.

رزمایش «حیدر کرار» ارتش در  غرب کشور

همچنین روز گذشته همزمان با اجرای عملیات یگان‌های واکنش سریع نیروی زمینی ارتش، رزمایش بزرگ «حیدر کرار» در غرب کشور آغاز شد. نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور ارزیابی قدرت تحرک و قابلیت‌های تهاجمی خود در مناطق مرزی غرب کشور در گستره‌ای وسیع، رزمایش حیدر کرار را از صبح دیروز آغاز کرد. در این رزمایش یگان‌های زرهی، پروازی، پهپادی و واکنش سریع نیروی زمینی ارتش در قالب تیپ‌های هجومی مأموریت‌های واگذار شده را به نحو مطلوب به اجرا می‌گذارند./۱۳۲۵//۱۰۳/خ

 

ارسال نظرات