۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۵۲۴۶۸۱
دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر مطرح کرد؛

مباهله، راهکاری برای معرفی جایگاه دعا

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با بیان اینکه مباهله، راهکاری برای معرفی جایگاه دعا است، گفت: دعا سلاح راهبردی برای جهان توحیدی به شمار می‌رود.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر، شامگاه چهارشنبه در همایش تبیینی مباهله که با همکاری و مشارکت مرکز مدیریت حوزه‌ علمیه استان تهران، بنیاد بین المللی غدیر و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در تالار شیخ صدوق(ره) برگزار شد، گفت: مساله مباهله از جهات مختلف حائز اهمیت است.

وی افزود: آیه مباهله در دوران اقتدار اسلام و توحید نازل شد و وجود مقدس پیامبر(ص) برای همه اعصار و انصار بود برهمین اساس پیامبر اکرم(ص) پس از آنکه همه امور داخلی را سامان بخشیدند دعوت خودشان را به فراتر از شهرهای مکه و مدینه گسترش دادند و به پادشاهان ایران و روم نامه نوشتند و آنان را به دین اسلام دعوت کردند.

آیت الله صدیقی ادامه داد: یکی از آن نامه‌ها به قبائل نصاری اختصاص داشت تا آنان با پذیرش اسلام از رجس و پلیدی نجات یابند.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با بیان اینکه مباهله پیامهای مختلفی دارد، اظهار داشت: یکی از آن پیامها استفاده از معنویت و دعا است. پیامبر الهی(ص) از جانب خداوند مامور شد نصارا را به مصاف دعوت کند چرا که نتیجه این هماورد نابودی یکی از آن دو طرف بود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: صلاح پیامبر(ص) در این نبرد شمشیر و یا ذوالفقار امام علی(ع) نبود پیامبر(ص) در این مصاف هدف ایشان این بود که به مسلمانان بفهمانند که دعای امیرمومنان علی(ع) همانند شمشیر ایشان اثرگذار است.

وی با استناد به آیات الهی، گفت: قرآن کریم دعا را به عنوان یک سلاح راهبردی برای جهان توحیدی مطرح می‌کند بنابراین ما نباید از دعا کردن غافل شویم چرا که نتیجه دعا رهایی از آتش جهنم است.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه مهمترین مساله در واقعه مباهله معرفی حسنین(ع) به عنوان فرزندان پیامبر(ص) بود، عنوان کرد: این سنت جاهلیت بود که اولاد دختر را جزء فرزندان به شمار نمی‌آوردند اما واقعه مباهله این سنت را کنار زد و با احیای حق به مقابله با فرهنگ باطل جاهلی پرداخت.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با اشاره به اهمیت حضور حضرت زهرا(س) در روز مباهله، گفت: وجود مقدس حضرت زهرا(س) یکی از سنگرها و عمودهای دین است در جریان مباهله حضرت حق نشان داد که حضرت زهرا(س) نابود کننده باطل و مدافع حق است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به جایگاه امیرمومنان علی(ع)، اضافه کرد: خداوند امیرمومنان علی(ع) به عنوان نفس پیامبر(ص) معرفی می‌کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مودت به اهل بیت(ع) عبادت است و حکومت‌ها باید براساس این مودت‌ها استحکام یابند./813/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات