۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۵۱۱۳۱۹
فیروزجایی مطرح کرد؛

طلاب نویسنده گمنام هستند/ رسا می تواند تریبون نویسندگان حوزوی باشد

مسؤول بخش داستان اداره تبلیغ فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات گفت: طلبه های نویسنده بلندگو و تریبون ندارند و چه جایی بهتر از رسا می تواند این نقش را ایفا کند.
فیروزجایی

مهدی کرد فیروزجایی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت و نقش رسانه ها در پیگیری مطالبات حوزوی عنوان کرد: اهمیت رسانه در فضای فرهنگی و هنری بسیار مهم است تا جایی که جریان مقابل به صورت جدی از رسانه ها استفاده می کند اما ما هنوز به صورت جدی از این ابزار استفاده نمی کنیم.

وی افزود: خلأهای بسیاری در موضوع پرداخت و پیگیری مطالبات پیرامون هنر و ادبیات در حوزه وجود دارد و خبرگزاری های حوزوی بعید است بتوانند بر بزرگان حوزه در موضوع حمایت جدی و عملی از بخش هنر و ادبیات تأثیر جدی بگذارند.

این مبلغ رمان نویس تصریح کرد: یک سر ماجرای خلأ در حوزه واقف نبودن خیلی از طلبه ها به مقوله هنر و رسانه است و اغلب طلبه ها در مقام حرف می گویند خوب است اما در عمل کار جدی صورت نمی گیرد.

وی نقش رسانه ها در گرایش طلبه ها به موضوع هنر و ادبیات را مهم قلمداد و خاطرنشان کرد: مراجعه به رسانه برای تأثیرگذاری روی مردم بسیار مهم است و خبرگزاری ها می توانند طلبه ها را تشویق کنند که  به سمت هنر بروند و هم می توانند جذابیت را ایجاد کنند و مرجعی برای مراجعه آنها و در دسترس قرار گرفتن اخبار مربوط به هنر و ادبیات در حوزه در یک ستون مشخص باشد تا آنها در جریان اخبار این بخش قرار گیرند.

فیروزجایی اضافه کرد: کاری که خبرگزاری رسا می تواند در این عرصه انجام دهد، اختصاص بخشی به صورت ویژه برای معرفی نویسندگان حوزوی و معرفی آثار آنها است که به طور مثال هر ماه یک کتاب و رمان طلبه ها معرفی شود و یادداشت هایی درباره آنها نوشته شود.

مسؤول بخش داستان اداره تبلیغ فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات تأکید کرد: برگزاری نشست هایی با موضوع کتاب های حوزوی می تواند در این مسیر مؤثر باشد در حالی که ما از این ظرفیت ها غفلت کرده ایم، جریان مقابل به بهانه های مختلف برنامه هایی با عنوان صبحانه و عصرانه ادبی برگزار می کند و آثار منتشر شده جدید را مورد نقد و بررسی قرار می دهد.

وی ادامه داد: حضور هنر و ادبیات طلاب و حوزویان در این خبرگزاری کم رنگ است و بعضاً دیده نمی شود که می توان با برنامه ریزی مناسب کاری کرد که مثلاً هفته ای یک کتاب معرفی شود و یا مصاحبه با طلبه ها انجام شود و لازم است تا خبرگزاری رسا  ورود جدی تر و کارشناسانه تری به این عرصه داشته باشد.

فیروزجایی ابراز کرد: طلبه های نویسنده بلندگو و تریبون ندارند و چه جایی بهتر از خبرگزاری رسا می تواند این نقش را ایفا کند ولی غفلت در این موارد دیده می شود و طلبه های نویسنده گمنام هستند و به آنها پرداخته نمی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طیف عظیمی از طلبه ها به خبرگزاری رسا اعتماد دارند و اگر این خبرگزاری در این مورد فعالیت کند تا وقتی طلبه ها و قشر مذهبی جامعه بخواهند یک رمان یا کتاب برای خود و خانواده شان تهیه کنند، به این خبرگزاری و صفحه مربوطه آن مراجعه کنند، می توان به دیده شدن آثار طلاب نویسنده امیدوار بود./872/ت302/ج

ارسال نظرات