۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۳
کد خبر: ۵۱۱۰۹۳

نخستین جلسه روند پژوهی آینده تبلیغ دین در فضای مجازی برگزار شد

نخستین جلسه روند پژوهی آینده تبلیغ دین در فضای مجازی با هدف تفکر درباره آینده فضای مجازی برگزار شد.
تبلیغ

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، به همت اداره تبلیغ مجازی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با همکاری پژوهشکده باقرالعلوم سازمان تبلیغات اسلامی، اولین جلسه روند پژوهی آینده تبلیغ دین در فضای مجازی با هدف تفکر درباره آینده فضای مجازی و پاسخ به این سوال که تبلیغ در فضای مجازی در آینده چگونه خواهد بود برگزار شد.

این جلسه با حضور ۱۳ نفر از مدیران موسسات و اساتید تبلیغ در فضای مجازی، روز یکشنبه هجدهم تیر ماه سال ۹۶ در محل سالن جلسات معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام ملکی رییس اداره تبلیغ مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، توضیحاتی را در رابطه با شیوه های نوین تبلیغ در فضای مجازی ارائه نمود و ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در اداره کل تبلیغ نوین، نسبت به حضور هدفمند، آگاهانه و متناسب با تحولات این حوزه از طرف طلّاب و مبلغان تاکید کرد.

در ادامه حجت الاسلام کوهی نماینده پژوهشکده باقرالعلوم سازمان تبلیغات اسلامی مختصری درباره آینده پژوهی و روش های آن از جمله دانش اقدام، آینده اندیشی، ساخت آینده و تمدن نوین و رویدادها ، اقدام ها و تصویرها بیان داشت و سپس طرح آینده پژوهی فضای مجازی را مطرح کرد.

وی در ادامه ارائه طرح روندپژوهی آینده فضای مجازی ، الگوی ترسیم شده در این فضا را توضیح داد و گفت : تبلیغ مجازی را می توان درقالب یک مدل و الگو ترسیم نمود و گفت: تبلیغ مجازی از عناصر ساختار و سازمان ها، منابع مالی ، سیاست ها و استراتژی، محتوا ، تولید کننده و منتشر کننده محتوا، و مخاطب تشکیل می شود که هر کدام نقشی در تحولات آن دارند. ترسیم این مدل کمک می کند که با ابعاد مختلف این پدیده آشنا شویم و روند ها و عوامل تعیین کننده آینده تبلیغ مجازی به شکل کامل در نظر گرفته شود.

سپس طرح روند پژوهی آینده تبلیغ دین در فضای مجازی در اختیار شرکت کنندگان در جلسه قرار گرفت و برخی از روندها و عوامل موثر در شکل گیری  مدل تبلیغ مجازی از طرف حاضرین مطرح گردید و در خاتمه قرار شد این طرح مورد تامل و بررسی بیشتر قرار گرفته و در جلسه بعدی نکته ها و نظرات خود را تنظیم و بیان کنند./۸۷۲/n۱۰۲/[

 

ارسال نظرات