۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۵۰۱۸۴۹
معاون پژوهش مدرسه سفیران علی بن ابی طالب خبر داد؛

تعطیلی نشریه سفیر نور به علت کمبود منابع مالی

حجت الاسلام بیت سیاح از تعطیلی نشریه سفیر نور به علت کمبود منابع مالی خبر داد و گفت: در این نشریه پاسخ به شبهات، معرفی چهره های ممتاز، تبیین نکات تربیتی و اخلاقی برای طلبه، روش های خلاصه نویسی، مقاله نویسی و تقریر نویسی صورت ارائه می شد.
حوزه

حجت الاسلام ابراهیم بیت سیاح، معاون پژوهش مدرسه سفیران علی بن ابی طالب(ع) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی «حوزه انقلابی» با شرکت 20 طلبه مدرسه، ابراز داشت: این مسابقه در دو مرحله برگزار شد که مرحله اول آن در مدرسه بود و سه نفر برتر مشخص و به مرحله استانی معرفی شدند اما در آنجا موفق به کسب رتبه  نشدند.

معاون پژوهش مدرسه سفیران علی بن ابی طالب(ع) با اشاره به برگزاری طرح رمضان، اظهار داشت: این طرح چهار جلسه ای در شش بخش درسی و یک بخش تربیتی و برای طلبه هایی است که در یادگیری دروس ناموفی بودند؛ از این رو با تشکیل چنین طرحی درس های مشاوره ای «نحو، اصول و صرف» را با حضور اساتید برگزار کردیم.

این مقام مسؤول با بیان اینکه «جهان بینی و مباحث تربیتی» دیگر دروس برگزار شده در طرح رمضان هستند، افزود: این طرح از اول ماه مبارک رمضان تا روز دهم ادامه خواهد یافت.

حجت الاسلام بیت سیاح به تهیه 500 جلد کتاب در زمینه های مختلف و اهدای یک­هزارو 600 جلد به همت یکی از خیران به مدرسه اشاره و خاطرنشان کرد: فعالیت های حوزوی مدرسه در سال تحصیلی آینده به ساختمان جدید در کوی علوی منتقل خواهد شد و ساختمان مذکور در منطقه کیان به مؤسسه فرهنگی «برای تقویت ارتباط حوزه با مردم» تبدیل می شود.

وی با اشاره به اینکه سال تحصیلی جدید از 29 مردادماه آغاز می شود، گفت: طلاب پایه های اول تا پنجم فعالیت های آموزشی و پژوهشی خود را در ساختمان جدید حوزه در کوی علوی آغاز خواهند کرد.

معاون پژوهش مدرسه سفیران علی بن ابی طالب(ع) کمک و مساعدت بیشتر مرکز حوزه ها در زمینه پژوهش را خواستار شد و بیان داشت: نوجوانان منطقه از قشر ضعیف بوده و با فقر فرهنگی و مادی دست و پنجه نرم می کنند؛ از این رو تأثیرگذاری بیشتر آنها نیازمند بهای بیشتر است و کمبود کمک به مسأله پژوهش خواسته هایمان از طلبه ها در پژوهش را تحت الشعاع قرار می دهد.

این مقام مسؤول از تعطیلی نشریه سفیر نور به علت کمبود منابع مالی خبر داد و افزود: در این نشریه پاسخ به شبهات، معرفی چهره های ممتاز، تبیین نکات تربیتی و اخلاقی برای طلبه، روش های خلاصه نویسی، مقاله نویسی و تقریر نویسی صورت می گرفت که تا شش نسخه آن را از هزینه شخصی پرداخت می کردیم.

حجت الاسلام بیت سیاح گفت: از مسؤولان توجه ویژه به مناطق حاشیه نشین در زمینه فعالیت های پژوهشی را خواستار هستیم./9456/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات