۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۴۹۲۷۷۶
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

مراقبت از دو قطبی شدن کشور در انتخابات وظیفه عمومی است

امام جمعه شهرکرد مراقبت از دو قطبی شدن کشور در انتخابات را یادآور شد و گفت: منظور از دو قطبی شدن، اصول گرایی و اصلاح طلبی نیست، دشمن در مقام این است که پرچمی را مقابل پرچم حزب الله و پرچم ولایت فقیه قرار دهد.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، بر ایستادگی پای انقلاب نبوی و ارزشهای ناب اسلامی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به یکی از نشانه های اهل تقوا گفت: صداقت از نشانه های اهل تقواست؛ مؤمن متقی به خودش مراجعه می کند تا ببیند این صداقت تقوایی را دارد یا خیر، انسان با تقوا به خودش، مردم، خدایش، پیامبر و ولایت دروغ نمی گوید.

وی با یادآوری سالروز شهادت امام هفتم، اظهار کرد: امام موسی کاظم علیه السلام فرموده اند که بنده بدی است آن فردی که دو زبانه باشد؛ مؤمن یک چهره د ارد و صادق است و دروغ نمی گوید و صداقت از ویژگی های اهل تقواست.

امام جمعه شهرکرد، محاسبه را لازمه شناخت داشتن صداقت در وجودمان دانست و استفاده از ناظر و واعظ درونی را که همان وجدان،‌ عقل و فطرت است، توصیه کرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به روایتی دیگر از امام هفتم شیعیان، استفاده نکردن از واعظ و ناظر درونی را عامل تسلط دشمن درونی و بیرونی بر انسان عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه با گرامیداشت دوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ درایت، تدبیر و آینده نگری امام راحل(ره) را تحسین کرد و گفت: حضرت امام خمینی(ره) برای تحکیم پایه های انقلاب اسلامی برنامه داشتند و تشکیل سپاه یکی از این آینده نگری ها بود.

وی با اشاره به نقش بی بدلیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صیانت از کشور افزود: در کنار ارتش قوی مکتبی، نیاز به یک سپاه با مأموریت های گسترده و برنامه های وسیع نیز داشتیم و امروز سپاه در همه عرصه ها حضور دارد و می درخشد.

امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: سپاه در دوران دفاع مقدس با کمک و پشتیبانی بسیج، ارزش آفرید و با شهادت طلبی به تقویت نظام کمک کرد و امروز نیز در عرصه های مختلف نظامی، دفاعی و خارجی می درخشد و این مایه افتخار و بالندگی است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری به آمادگی کامل سپاه در امور نظامی اشاره کرد و افزود: به لطف الهی امروز سپاه در عرصه های دفاعی و نظامی توانسته در وجود دشمن که خودش مسلح به تجهیزات روز و هسته ای است، وحشت ایجاد کند و این چیز کمی نیست.

وی با بیان اینکه امروز به برکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک تشکیلات دفاعی قدرتمند داریم، تأکید کرد: سپاه در عرصه های اقتصادی و سازندگی نیز بعد از دفاع مقدس به دولتمردان و مسؤولان کمک کرده و نقش آفریم بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه به بحث انتخابات اشاره کرد و با سفارش آحاد مردم به حضور در پای صندوق های رأی، مراقبت از دو قطبی شدن کشور در انتخابات را یادآور شد و گفت: منظور از دو قطبی شدن، اصول گرایی و اصلاح طلبی نیست، دشمن در مقام این است که پرچمی را مقابل پرچم حزب الله و پرچم ولایت فقیه قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: جناح بازی خوب نیست و سم مهلک است، اما وقتی گفته می شود دو قطبی نشود، یعنی مراقب باشید که عده ای می خواهند با القائات خودشان برخی را مقابل ولی فقیه قرار دهند.

وی در ادامه به روز زمین پاک اشاره کرد و افزود: زمین زیستگاهی نه تنها برای انسان‌ها بلکه برای همه موجودات است و وظیفه داریم از زمین به عنوان نعمت پروردگار و داده الهی حفاظت و صیانت کنیم.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه سه ‌شنبه آینده بیست و هفتم رجب و عید سعید مبعث رسول ‌الله است، تصریح کرد: برترین نعمت الهی برای بشر نعمت انبیا و رسالت است، بدون پیامبر و رسالت بشر زمین ‌گیر می‌ شود، هیچگاه زمین از حجت خدا خالی نبوده؛ بنابراین باید مراقب باشیم بین ما و حجت خدا فاصله نباشد.

وی همچنین با بیان اینکه پنجم اردیبهشت ‌ماه سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس است، ادامه داد: یکی از آیات و نشانه‌ هایی که مشخص می ‌کند انقلاب اسلامی ایران انقلابی خدایی است همین حادثه صحرای طبس است، چراکه برخی این عنایت‌ های خدا را نمی‌ بینند و از دشمنان می ‌هراسند./۲۰۱/۹۴۵۷/ب۱

ارسال نظرات