۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۴۹۲۷۶۶
امام جمعه ارومیه:

مسؤولان ترس از دشمن را به پای ملت نگذارند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مردم ایران زیر سایه رهبری ذره‌ای ترس به خود راه نمی‌دهند، گفت: اگر مسؤولان خود از دشمن می‌ترسند نباید این ترس را از طرف مردم ایران بیان کنند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در نماز جمعه این هفته که در مصلی امام خمینی‌(ره) ارومیه برگزار شد، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان و کارکنان ارتش، اظهار داشت: مهم‌ترین شاخصه‌ ملت ایران در دنیا این است که محکم در برابر دشمن ایستاده‌اند و در این مسیر کوچک‌ترین ضعفی از خود نشان نداده و به دشمن اجازه تعدی به کشور و نظام را نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه مردم ایران زیر سایه رهبری ذره‌ای ترس به خود راه نمی‌دهند، افزود: اگر مسؤولان خود از دشمن می‌ترسند نباید این ترس را از طرف مردم ایران بیان کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی توجه دنیا به انتخابات ایران را ویژه خواند و ادامه داد: دنیا به انتخابات ایران طمع دارد و تمام نقشه‌ها و برنامه‌ریزی‌های آنان در جهت به‌ بیراهه کشیدن این انتخابات است و برای رسیدن به این هدف از هیچ کاری فروگذار نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه دشمن همیشه با ادبیات زیبا سعی در فریب مردم دارد، گفت: اروپا و آمریکایی‌ها در سایت‌ها و فضای مجازی با الفاظ زیبا سعی دارند خود را دلسوز مردم ایران نشان دهند ولی چگونه ممکن است در حالی که مسؤولان آمریکا می‌گویند شرارت در ژن ایرانی‌ها است دلسوز مردم ایران باشند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به جوسازی‌ها و شایعات ایجاد شده در رسانه‌های خارجی، خاطرنشان کرد: مردم نباید به حرف آنان گوش دهند زیرا هدف اصلی آنان از این شایعات دلسرد کردن مردم برای حضور در انتخابات و یا انتخاب فرد ناشایست برای ریاست‌جمهوری از سوی مردم ایران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به رد صلاحیت شدن عده‌ای برای انتخابات ریاست‌جمهوری، تصریح کرد: کاندیداها و طرفدارانشان نباید از این عدم احراز صلاحیت ناراحت شوند زیرا این عدم احراز صلاحیت مطلق نیست بلکه منظور این است که ریاست‌جمهوری یک سری معیار و شاخص‌هاییدارد که این افراد آن را ندارند و گرنه در سمت‌های دیگر همچون وزارت و مدیریت می‌توانند خدمت کنند.

وی افزود: نکته دیگری که این افراد باید توجه داشته باشند این است که اگر برای خدمت به خلق و با نیت الهی در این مسیر گام برداشته‌اند اکنون که این مسؤولیت از آنان گرفته شده است باید خدا را شکر کنند که این مسؤولیت سنگین را از دوش آنان برداشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی قانع بودن به محدودیت‌ها و شرایط فعلی را از ویژ‌گی‌های خوب انسان دانست و عنوان کرد: مردم باید آگاه باشند که اگر افرادی برای رد صلاحیت به خیابان‌ها ریختند و شورش به پا کردند اینها حب ریاست دارند و گرنه کسی برای قبول مسؤولیت و جواب و سؤال شدن برای آن مسؤولیت آشوب به پا نمی‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی هم‌چنین افزود: آنانی که بعد از قبولی در انتخابات نیز بزن و بکوب به راه می‌اندازند ریاست‌طلب هستند زیرا قبول مسؤولیت نیاز به شادی ندارد بلکه انسان باید برای داشتن مسؤولیت برای مردم احساس تکلیف و سنگینی کند.

وی در ارتباط با انسان‌ها رعایت انصاف را مهم و ضروری دانست و گفت: مردم در همه حال باید انصاف را رعایت کنند و اکنون که در آستانه انتخابات هستیم همه باید در نقد مسؤولان جانب انصاف را رعایت کنند و حقایق را در کنار ضعف‌ها و قدرت‌ها بیان کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ۲۷ رجب مصادف با سال‌روز مبعث پیامبر(ص) اظهار کرد: خداوند در قرآن هدف از ارسال پیامبران را هدایت انسان‌ها خوانده است و برای همین پیامبر(ص) به نرمی و مهربانی مردم را به سوی خدا هدایت می‌کردند و در این راه برای هدایت مردم حرص و ولع داشتند./۲۰۱/۹۳۶/ب۱

ارسال نظرات