۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۴۹۲۷۵۹
آیت الله شبستری:

ترس از تهدید دشمن منشأ عقب ماندگی است/ کاندیداها وعده دروغ ندهند

امام جمعه تبریز گفت: ترس از تهدید‌های توخالی دشمنان منشأ عقب‌ماندگی و تسلیم در برابر زورگویان است.
آیت الله شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ترس از تهدید‌های توخالی دشمنان منشأ عقب‌ماندگی و تسلیم در برابر زورگویان است.

وی با بیان این‌که برای یک کشور بدترین حالت ترس از تشر دشمنان و دلهره از اهریمنان قرار گرفتن در اول بدبختی است، خاطرنشان کرد: همانطور که معظم‌له فرمودند؛ کسی می خواهد از دشمن بترسد می تواند بترسد، ولی به جای مردم نترسد و دشمن چه امریکا و چه بزرگتر از امریکا که در مقابل نظام جمهوری قرار بگیرد هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

آیت الله شبستری با اشاره به این‌که رهبر انقلاب انتخابات را نماد مردم‌سالاری عنوان کردند، تصریح کرد: بیش از هر چیزی رعایت اخلاق در انتخابات باید رعایت شود؛ نزاکت، صداقت و ادبیات وزین باید در انتخابات حاکم شود و امیدواریم مردم و نامزدها این نکات را رعایت کنند.

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که همگان باید قانون را میثاق ملی و فصل الخطاب در نظام جمهوری اسلامی ایران بدانند، گفت: شورای نگهبان بر اساس قانون و تکلیفی که بر عهده دارد در تعیین صلاحیت افراد منتخب اقدام کرده است، هشدار می دهیم بی توجهی به شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور است.

وی با بیان این‌که همه باید تصمیم شورای نگهبان را بپذیرند و کسی که بخواهد فساد کند و شورای نگهبان را قبول نکند، فاسد بوده و تحت تعقیب و البته مفسد فی الارض خواهد بود، گفت: امیدواریم کسی برخلاف قانون صحبت نکند که این اگر این گونه باشد، آبروی خود را خواهد برد.

نماینده خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به اخلاق انتخاباتی، خواستار مقابله با بازار شایعه و تهمت در فضای عمومی، رسانه‌ها و فضای مجازی شد و گفت: مبادا کاندیداها وعده های دروغ بدهد و سخنان کذب بگویند که با دین اسلام مغایرت دارد، نامزدها و هواداران آنها برای رای بیشتر نباید دیگران را تخریب کنند.

آیت الله شبستری خواستار انتخاب افراد اصلح از سوی مردم شد و افزود: بدبخت کسی است که دین خود را برای دیگران بفروشد، لازم است در انتخابات اخلاق را رعایت کنیم تا افرادی انتخاب شوند که به فکر دین مردم بوده و آرمان های امام و رهبری را در اولویت قرار دهند، نه اینکه افرادی روی کار آیند که غرب‌گرا و اشرافیت‌طلب باشند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه سیل در مناطقی از استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: متأسفانه این حادثه افزون بر خسارت جانی و مالی؛ عواطف مردم را جریحه‌دار کرد و بنده از نزدیک به دلجویی مردم رفتم و دیدم از یک خانواده هفت نفره، یک نفر مانده است.

وی با بیان این‌که هنوز سه نفر در روستای «چنار» و چهار نفر در شهرستان آذرشهر مفقودی داریم، گفت: طی جلساتی که شورای مدیریت بحران و مسؤولان استانی و کشوری داشتند؛ قرار بر این شده که خانه‌های ویران شده از سوی بنیاد مسکن احداث شود و خسارت‌های وارده از سوی مسؤولان و متولیان امر جبران شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به حرکت‌های قابل تقدیر اهالی روستای چنار پس از حادثه سیل یادآور شد: مردم غیور روستای «چنار» اجازه نصب چادر موقت در روستا به افراد سیل‌زده را نداده و همه روستاییان در اقدامی حسنه حادثه‌دیدگان را به خانه خود برده‌اند ولی باید هرچه زودتر خانه‌های تخریب شده بازسازی شود.

وی همت نهادها، دستگاه‌ها و مردم در همدلی و وحدت را مورد تاکید قرار داد و افزود: مسؤولان حادثه ای که در آذرشهر شده است را می توانستند پیشگیری کنند که مسؤولان قصور فراوان داشته اند؛ امیدواریم مسؤولان برای ارائه برنامه‌ها در جهت پیشگیری تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با تبریک فرا رسیدن دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: تأسیس سپاه پاسداران یکی از اقدامات ارزشمند امام راحل در تضمین و تداوم آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی با با بیان این‌که در آن سال ها کسی گمان نمی کرد که این نهاد تا این حد پربرکت باشد، خاطرنشان کرد: سپاه  و بسیج افزون بر ایجاد امنیت در نقاط مختلف کشور؛ به کارهای عمرانی و محرومیت‌زدایی مشغول است که مصداق آن در فعالیت های قرارگاه خاتم الانبیا قابل مشاهده است./۲۰۱/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات